نسل جدید سانتافه: نسخه ای فراتر از یک فیس لیفت

هیوندای سانتافه 2021

به تازگی کمپانی «هیوندای» با انتشار تصاویری از برخی جزییات نسل جدید سانتافه پرده برداشته است که به نظر می رسد این خودرو تغییرات زیادی را پذیرفته و فراتر از یک فیس لیفت ساده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با رونمایی از نسل متفاوت و جدید هیوندای سانتافه، به عنوان یکی از پرفروش ترین محصولات این کمپانی، نظرات متفاوتی نسبت به طراحی و مشخصات فنی این خودرو منتشر شد. در ماه های اخیر نمونه های اولیه نسل بعدی این خودرو با پوشش استتاری در رسانه ها منتشر شد، اما تغییرات در طراحی این خودرو در این تصاویر مشخص نبود. اکنون کمپانی به صورت رسمی پیش نمایشی از نسل جدید را منتشر کرده است که این تصاویر را بررسی می کنیم.

محسوس ترین تغییر را در طراحی چراغ های نسل جدید «سانتافه» می بینیم. چراغ های روز در مدل جدید به شکل T طراحی شده اند که این موضوع نسل جدید سانتافه را به کلی از نسل پیشین آن و همچنین دیگر محصولات هیوندای متمایز می کند. همان طور که در تصویر می بینید جلوپنجره این خودرو به کلی تغییر کرده و الگوی کشیده تری به خود گرفته است و تا زیر چراغ ها امتداد پیدا می کند. این جلوپنجره جدید چهره خشن تری را در سانتافه به وجود آورده است و با دو طرح در نسخه های استاندارد و لوکس عرضه می شود.

با توجه به توضیحات داده شده، در طراحی نمای جلوی این خودرو تغییرات عمده ای را می بینیم، اما تغییرات نسل جدید سانتافه محدود به ظاهر نمی شود. کمپانی هیوندای در مورد نسل جدید سانتافه می گوید این خودرو بر روی نسل جدید پلتفرم های این کمپانی ساخته خواهد شد که این پلتفرم افزون بر این که مدل های زیادی را پوشش می دهد، سبک تر است و انعطاف زیادی را در طراحی دارد. این اولین بار نیست که گروه خودروساز «کیا – هیوندای» پلتفرم یک مدل را در میانه راه تولید عوض می کنند و مشابه این اتفاق برای مدل «سورنتو» هم در سال ۲۰۱۲ افتاده بود که اتفاقاً باعث بهبود در تولید و فروش شد. سانتافه جدید اولین مدل هیوندای در اروپا و اولین شاسی بلند این برند در دنیاست که براساس ساختار طراحی جدید این کمپانی روانه بازار می شود. یعنی همان ساختاری که در طراحی آخرین نسل از سوناتا دیده بودیم.

پلتفرم جدید هیوندای بهبود محسوسی را در بحث عملکرد، هندلینگ و ایمنی در خودرو به وجود می آورد. همچنین این پلتفرم این امکان را می دهد که نسخه های هیبرید و پلاگین هیبرید سانتافه را برای اولین بار ببینیم و البته نسخه های بنزینی نیز همچنان قابل سفارش گذاری باشند. سانتافه در مدل کنونی در ابتدای ۲۰۱۸ روانه برخی بازارها شد و بسیار عجیب است که هیوندای به این زودی دست به تغییرات اساسی در این مدل زد، اما به نظر می آید این خودرو در نسل جدید، که در ۲۰۲۱ به بازار می آید، بتواند موفق تر عمل کند و مشتریان زیادی را در بازارهای مختلف به خود جذب نماید. انتظار می رود مدل جدید سانتافه در هفته های آتی برای بازار اروپا رونمایی و فروش آن از سپتامبر آغاز شود، اما هنوز در مورد این که این مدل در آمریکا هم عرضه خواهد شد یا خیر اطلاعاتی در دسترس نیست.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.