مشخصات فنی هیوندای سانتافه فیس لیفت ۲۰۲۱ منتشر شد

هیوندای سانتافه 2021

پس از معرفی رسمی «هیوندای سانتافه» فیس لیفت در ماه گذشته، اکنون مشخصات فنی این خودرو نیز به صورت رسمی منتشر شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شرکت «هیوندای» به تازگی مشخصات فنی سانتافه فیس لیفت اعم از پیشرانه ها و جعبه دنده را منتشر کرده است. در بازار اروپا، یک مدل پلاگین هیبریدی با پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی ۵۹ اسب بخاری عرضه می شود. با بهره گیری از بسته باتری ۱٫۴۹ کیلووات ساعتی، قدرت پیشرانه به ۲۲۷ اسب بخار و گشتاور آن به ۳۵۰ نیوتن متر می رسد.

هیوندای سانتافه 2021

مدل پلاگین هیبریدی سانتافه فیس لیفت نیز با همین پیشرانه در سال آینده به بازار عرضه می شود. با این تفاوت که موتور الکتریکی در این مدل ۹۰ اسب بخار قدرت دارد. در نتیجه، قدرت ترکیبی به ۲۶۱ اسب بخار و گشتاور به ۳۵۰ نیوتن متر می رسد و انتقال قدرت نیز منحصراً به تمامی چرخ ها صورت می گیرد.

در مدل دیزلی از پیشرانه اسمارت استریم ۲٫۲ لیتری جدیدی استفاده شده که از بلوک آلومینیومی بهره می برد و نسبت به مدل قبل، ۱۹٫۵ کیلوگرم وزن کم تری دارد. میل سوپاپ و سیستم تزریق سوخت نیز به روزرسانی شده اند. به لطف تغییرات صورت گرفته، قدرت پیشرانه به ۱۹۹ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۴۰ نیوتن متر می رسد. این پیشرانه با جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه هماهنگ شده که سرعت گیری و مصرف سوخت بهتری را ارائه می دهد.

هیوندای سانتافه 2021

افزون بر انتشار مشخصات فنی پیشرانه ها، هیوندای جزییاتی را از پلتفرم جدید سانتافه فیس لیفت نیز منتشر کرده است. به گفته هیوندای، سانتافه جدید چیزی فراتر از یک فیس لیفت ساده است و از پلتفرم کاملاً جدید بهره می برد. بهبود قدرت، فرمان پذیری، مصرف سوخت و ایمنی از جمله مزایای استفاده از پلتفرم جدید به شمار می روند.

هیوندای سانتافه 2021

به عبارت دقیق تر، با تغییر در جانمایی ادوات سیستم تعلیق در قسمت جلو، فرمان پذیری بهتری به دست آمده است. در بحث ایمنی نیز از ورق های سخت کاری شده در قسمت های مختلف استفاده شده تا ضربه های ناشی از برخورد و تصادف بهتر جذب شوند. در پلتفرم جدید از مرکز ثقل پایین تری استفاده شده که در بهبود پایداری خودرو نقش بسزایی ایفا می کند.

هیوندای سانتافه 2021

با استفاده از پلتفرم جدید، وزن خودرو نیز کاهش یافته و به لطف فرآیند عایق کاری صوتی جدید کابین، صدای کم تری در قسمت داخلی شنیده می شود. با به کارگیری پلتفرم جدید، فضای داخلی کابین نیز افزایش یافته و اکنون فضای پا در ردیف دوم به میزان ۳ سانتی متر و در ردیف سوم به میزان ۴ سانتی متر افزایش یافته است.

هیوندای سانتافه 2021

در سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها، حالت های مختلفی از جمله شن، برف، گل، اکو، اسپرت و نرمال درنظر گرفته شده است. حالت رانندگی هوشمند نیز به صورت آپشنال قابل سفارش خواهد بود. در این سیستم، خودرو به صورت هوشمند سبک رانندگی راننده را شناسایی می کند و بهترین حالت را برای راننده انتخاب می کند. در حالت اسپرت بیش از ۵۰ درصد قدرت خودرو به چرخ های عقب منتقل می شود و سرعت گیری را بهبود می بخشد. در حالت راحتی، پایداری بیش تری وجود دارد و در حالت اکو، میزان مصرف سوخت به کم ترین مقدار می رسد.

هیوندای سانتافه 2021

در بحث سیستم های کمک راننده و ایمنی نیز آپشن های متعددی وجود دارد. از جمله سیستم های کمک راننده استاندارد در هیوندای سانتافه فیس لیفت می توان به راهنمای عدم تصادف از قسمت جلو، هشدار تصادف در نقطه کور، راهنمای خروج ایمن، مانیتور دید نقطه کور، راهنمای ماندن در خط و هشدار خروج از پارک اشاره کرد.

هیوندای سانتافه 2021

خبر مهم در بحث سیستم های ایمنی، افزوده شدن راهنمای رانندگی در بزرگراه است. در این سیستم با ترکیب راهنمای ماندن در خط و کروزکنترل هوشمند، خودرو در یک مسیر ثابت و سرعت مناسب به حرکت خود ادامه می دهد. یکی دیگر از سیستم های جدید، راهنمای جلوگیری از تصادف در هنگام حرکت به سمت عقب است.

هیوندای سانتافه 2021

در این سیستم با استفاده از دوربین و سنسورهای اولتراسونیک موانع پیشِ روی خودرو در هنگام دنده عقب گرفتن شناسایی می شود. هنگامی که مانعی شناسایی شود، راننده باخبر می شود و در صورت نیاز ترمزها فعال می شوند. سیستم راهنمای ریموتی پارک هوشمند نیز به صورت آپشنال قابل سفارش است. در این سیستم راننده می تواند با کمک کلید، خودرو را تکان دهد.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.