پیشرانه ای جدید برای پژو ۳۰۱ بازار ایران انتخاب شد

پژو 301 با چه مشخصاتی در تابستان 98 می آید؟
به تازگی بر اساس اطلاعات به دست آمده، مشخص شده که شرکت ایکاپ برنامه دارد تا پژو ۳۰۱ را با پنج تیپ مختلف به بازار کشور عرضه کند. در حال حاضر برخی مراحل تولید آزمایشی این خودرو در ایران خودرو آغاز شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پیش از این بارها تصاویری از مراحل مونتاژ آزمایشی پژو ۳۰۱ فیس لیفت در ایران خودرو منتشر شده بود و حال مدیران این شرکت می گویند که از پایان سال جاری، فرایند تولید آزمایشی رسمی این خودرو آغاز می شود. با توجه به اطلاعاتی که در گذشته از طریق نمایشگاه خودروی تهران ۹۷ به دست آمد، مشخص گردید که پیشرانه EC5 (ارتقا یافته TU5) مراحل داخلی سازی را پشت سر می گذارد و مانند سایر بازارهای پژو ۳۰۱، این پیشرانه ۱۱۴ اسب بخاری بر روی این خودرو در ایران خودرو نصب خواهد شد.
اما حال اطلاعاتی جدید در اختیار پایگاه خبری اسب بخار قرار گرفته که خبر از نصب پیشرانه ای به مراتب قوی تر بر روی پژو ۳۰۱ فیس لیفت می دهد. بنا بر این اطلاعات، قرار است که تیپ ۵ و یا همان کامل ترین نسخه پژو ۳۰۱ با پیشرانه EP6 به مرحله تولید برسد. این سری پیشرانه بر روی خودروهایی چون پژو ۲۰۰۸، سیتروئن C3 و… نصب است و می تواند قدرتی حدود ۱۶۳ تا ۱۶۵ اسب بخار را با گشتاور ۲۴۰ تا ۲۴۵ نیوتن متر تولید نماید.
پژو ۳۰۱ فیس لیفت بازار ایران قرار است که در نسخه های مختلف با جعبه دنده های BE4 دستی و AT6 lll اتوماتیک تولید شود. اما نمونه EP6 که ۱٫۶ لیتر حجم دارد و فناوری توربو در آن دیده می شود، تنها با نسخه اتوماتیک وارد بازار کشور می شود. در بخش اطلاعات فنی این خودرو آمده است که گویا حداکثر توان پژو ۳۰۱ تیپ پنج، ۱۶۰ اسب بخار است و گشتاوری در بازه ۲۴۰ نیوتن متر دارد. همچنین در بخش دیگری ذکر شده که در بحث امکانات رفاهی و ایمنی، این نسخه از ۳۰۱ در کاملترین حالت ممکن تولید خواهد شد.
بر اساس برخی تصاویر موجود، پژو ۳۰۱ بازار ایران در نسخه فیس لیفت و با برخی امکانات بیشتر نسبت به سایر کشورها تولید می شود. سانروف از جمله امکاناتی است که در نسخه فول آپشن این خودرو وجود دارد و ۴ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم تهویه الکتریکی، فرمان کمکی برقی، مانیتور، دوربین و سنسور عقب، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، سنسور نور و باران و… در آن نصب شده است.


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.