پژو ۳۰۱ با چه مشخصاتی در تابستان ۹۸ می آید؟

پژو 301 با چه مشخصاتی در تابستان 98 می آید؟
گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرده است که از شهریور ۹۸، پژو ۳۰۱ ایکاپ به صورت تولید داخل وارد بازار کشور می شود. با توجه به وجود زیرساخت های فنی این سدان اقتصادی و از طرفی قرار گرفتن ۳۰۱ به عنوان محصولاتی با پایه ی فنی به نسبت آسان، این امکان فراهم شده که حضور قطعه سازان ایرانی در ساخت این خودرو بیشتر از محصولات جدید دیگر احساس شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بر اساس اعلام رسمی ایران خودرو و ساپکو، پژو ۳۰۱ داخلی سازی بیش از ۵۰ درصد را خواهد داشت و در حال حاضر، تولید آزمایشی این خودرو آغاز شده است. بر اساس تصاویر منتشر شده از خط تولید ایران خودرو، پژو ۳۰۱ تولید داخل نسخه ی فیس لیفت و به روز شده ی این سدان است و به احتمال زیاد با دو نوع پیشرانه ی فنی عرضه خواهد شد. پیشرانه EC5 پژو ۳۰۱ نسخه ی ارتقا یافته ی TU5 است و می تواند با حجم ۱٫۶ لیتری حدود ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر تولید کند. جعبه دنده ی ۶ سرعته اتوماتیک توان این پیشرانه ی کم حجم را به چرخ های جلو می رساند. امکاناتی نظیر ۴ کیسه ی هوا، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP، ترمز ABS، EBD و EBA، سنسور باد لاستیک TPMS، کروزکنترل و محدودکننده ی سرعت، شیشه ها و آینه های جانبی برقی، مانیتور ۷ اینچی لمسی، بلوتوث، رهیاب ماهواره ای، دوربین و سنسور عقب، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، کامپیوتر سفر، سیستم تهویه اتوماتیک و سانروف در پژو ۳۰۱ داخلی دیده می شود.


همچنین احتمال آن وجود دارد که نمونه ی ارزانتر ۳۰۱ با امکانات کمتر و پیشرانه ی ۱٫۶ لیتری TU5 عرضه شود. بر اساس اطلاعات به دست آمده از خط تولید ایران خودرو، این نسخه ۱۰۵ اسب بخار قدرت دارد و می تواند گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر را تولید کند.
می توان انتظار داشت که در صورت عرضه ی پژو ۳۰۱ تولید داخل، این محصول اقتصادی قیمتی مشابه به خودروهایی چون هیوندای اکسنت، چری آریزو ۵ توربو، ام جی ۳۶۰ توربو و… داشته باشد.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.