پژو ۲۰۷i صندوقدار با برنامه ریزی جدید تولید می شود

پژو 207i صندوقدار
«فرشاد مقیمی»، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، در مراسم تحویل ۵۰۰ دستگاه تاکسی اعلام کرد که با برنامه ریزی جدید تولید «پژو ۲۰۷i صندوقدار» رونق خواهد گرفت. در حال حاضر ایران خودرو تولید این محصول را برای پاسخ به تعهداتش انجام می دهد و در سال ۹۷ و ۹۸ هیچ پیش فروشی را برای این سدان جدید نداشته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ایران خودرو برای اولین بار در سال ۱۳۹۵ هم زمان با معرفی «دنا پلاس»، پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک را هم به بازار کشور معرفی کرد. اما عرضه این خودرو به مراتب بیشتر از دنا پلاس طول کشید و بازنگری هایی در طراحی بخش عقب آن اتفاق افتاد. در نهایت بهمن ۹۶ این شرکت نمونه نهایی پژو ۲۰۷i صندوقدار را با سپر عقب جدید و اضافه شدن بال روی صندوق به نمایشگاه جانبی همایش صنعت خودرو آورد. کمی بعد هم در اسفند همان سال اولین پیش فروش این محصول آغاز شد و قرار بود تا از خرداد ۹۷ تحویل این خودرو در نمونه اتوماتیک انجام شود.
اما با گذشت زمان و آغاز تحریم ها، تحویل ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک در زمان مقرر صورت نگرفت و بعد از چند ماه تاخیر، از اواخر مهر ۹۷ واسپاری آن به مشتریان شروع شد. با اینکه ایران خودرو در روزهای اول قیمت ۱۰۴ میلیون تومان را برای این سدان اقتصادی اتوماتیک انتخاب کرده بود، اما با ورود سازمان حمایت به بحث قیمت گذاری ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک، شاهد بودیم که ارزشی کمتر از ۸۰ میلیون تومان برای این خودرو در نظر گرفته شد و ایران خودرو مابه التفاوت وجه های دریافتی از مشتریان را در صورت عدم انتقال خودرو به غیر، به حسابشان برگرداند.


از سال گذشته تا به امروز هم ایران خودرو برای پاسخ به تعهدات این خودرو، تولید پژو ۲۰۷i صندوقدار را در کارخانه تهران خود انجام می دهد و در بازار امروز، نمونه رینگ آلومینیومی و رینگ فولادی آن یافت می شود. در نمایشگاه خودروی تهران ۹۷، ایران خودرو نمونه سقف پانورامیک (شیشه ای ثابت) ۲۰۷i هاچ بک و صندوقدار را معرفی کرد و چند هفته پیش نیز، پیش فروش نمونه هاچ بک را در نسخه های دنده ای و اتوماتیک برای تحویل در سال ۹۹ انجام داد. اما در این مدت هیچ خبری از پیش فروش مجدد پژو ۲۰۷i صندوقدار نبوده و تنها یک بار این محصول در اسفند ۹۶ به فروش رسیده است. حال به گفته مدیرعامل ایران خودرو قرار است تا در آینده نزدیک با برنامه ریزی جدید تولید پژو ۲۰۷i صندوقدار بیشتر شود و امکان ثبت نام و فروش این خودروی سدان شهری فراهم گردد. برای همین احتمال دارد که پیش فروش این خودرو با سقف پانورامیک آغاز شود و تحویل سال ۹۹ برای آن اعلام گردد. برخی احتمال می دهند که در کنار حذف رینگ آلومینومی پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک، مانند ۲۰۷i هاچ بک و ۲۰۶ صندوقدار این خودرو هم در آینده نزدیک با ترمز عقب کاسه ای پیش فروش شود. همچنین برخی دیگر این احتمال را می دهند که ایران خودرو نمونه دنده ای ۲۰۷i صندوقدار را هم برای تولید و فروش آماده کند و آن را با قیمتی مناسبتر در اختیار مشتریان قرار دهد.

با توجه به رکود موجود در بازار خودرو، دلالان برای پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک مدل ۱۳۹۸ با رینگ فولادی قیمتی حدود ۱۴۲ میلیون تومان را تعیین کرده اند و نمونه رینگ آلومینیومی آن را با قیمت نزدیک به ۱۴۷ میلیون تومان به فروش می رسانند. البته که این قیمت ها برای نمونه های سفید رنگ این خودرو است و رنگ های مشکی، نوکمدادی، قرمز، آبی اطلسی و نقره ای آن کمی گرانتر ارزش گذاری می شود.
پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک در حال حاضر با مدل ۱۳۹۷ و ۹۸ در بازار کشور قابل خریداری است و تنها در نمونه های جدید آن رینگ فولادی جایگزین رینگ های آلومینیومی شده است. این خودرو به پیشرانه ۱٫۶ لیتری TU5 مجهز است که ۱۰۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک ۲۰۷i صندوقدار از نوع AL4 است و قابلیت تیپ ترونیک و حالت اسپرت و برفی در آن وجود دارد. دو کیسه هوا، فرمان کمکی برقی، چراغ روشنایی روز، سنسور و دوربین عقب، کروز کنترل، بلوتوث، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره ای فعال، کامپیوتر پیمایش، پخش DVD، آینه های تاشو برقی با گرمکن، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی راننده شش حالته دستی، راهنمای تعویض لاین، چراغ مشایعت، غربیلک فرمان با دوخت چرم، ترمزهای دیسکی جلو و عقب با ABS و EBD، شیشه های برقی و… از جمله امکانات پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک است.


شما مخاطبان اسب بخار می توانید برای آشنایی بیشتر با این خودرو، ویدیوی تست و بررسی پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک و ویدیوی شتاب پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک را با کلیک بر روی لینک تماشا نمایید.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.