هایما S7 توربو و پژو ۲۰۰۸ با ارتقا کیفی همراه شدند + گزارش کیفی

هایما S7 توربو و پژو 2008 با ارتقا کیفی همراه شدند + گزارش کیفی
بر اساس گزارش کیفی ماهانه مربوط به اسفند ۱۳۹۷، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) اعلام کرده است که تولید دو خودرو نسبت به گذشته با رشد کیفیت همراه بوده است.

مدیران 777 مدیران 777

بر اساس جدول های منتشر شده در سایت رسمی ISQI، پژو ۲۰۰۸ از سطح قیمتی اول خارج شده و به سطح قیمتی دوم پیوسته است. در کنار این تغییر برای این کراس اوور فرانسوی مونتاژی کیفیت آن هم از جانب شرکت بازرسی کیفیت ۵ ستاره اعلام شده و به این ترتیب ۲۰۰۸، اولین خودرویی است که با ۵ ستاره کیفی در کشور تولید می شود. البته باید در نظر گرفت که شاید کیفیت مونتاژ و تولید پژو ۲۰۰۸ در اسفند ماه نسبت به گذشته ارتقا پیدا نکرده و تنها به خاطر تغییر جایگاه قیمتی و آسان شدن معیارهای کیفی، ۵ ستاره به آن اعطا گردیده باشد. لازم به ذکر است که ISQI، بر اساس قیمت کارخانه ای خودروها سطح های قیمتی مورد بررسی را تنظیم کرده و به خاطر افزایش قیمت رسمی مزدا۳ و سوزوکی گرندویتارا، دیگر پژو ۲۰۰۸ در رده قیمتی آن ها قرار نمی گرفت و برای همین به سطح قیمتی دوم آمد.
در کنار این تغییر در جدول های ISQI، گویا بهبود کیفی ملموس تری در اسفند ۹۷ رخ داده است. هایما S7 توربو که قبلا هم در سطح قیمتی دوم حضور داشته و همیشه با سه ستاره کیفی دیده شده است، حال به ۴ ستاره کیفی رسیده و تنها خودروی چینی ۴ ستاره سطح قیمتی خود به حساب می آید. طبق گزارش رسمی ISQI، تغییر دیگری برای کیفیت خودروهای تولیدی اسفند ۹۷ اعلام نشده و سایر خودرو وضعیت مشابه به قبل خود را دارند.
یکی از انتقادهایی که همیشه به گزارش های ISQI وارد است، عدم اعلام معیارهای دقیق برای اعطای ستاره های کیفی بوده و در مواقعی هم که خودروها با افزایش و کاهش کیفیت همراه می شوند، هیچگاه توضیح و دلیلی از جانب این شرکت بازرسی در اختیار رسانه ها و عموم مردم قرار نمی گیرد. شاید بهتر باشد عموم مردم و مخاطبان این جدول های کیفی بدانند که به عنوان مثال بهبود کیفیت برای هایما S7 توربو و پژو ۲۰۰۸ در کدام بخش ها رخ داده و چرا توانسته اند یک ستاره کیفی به کارنامه خود اضافه کنند؟

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8


شما مخاطبان می توانید برای آشنایی بیشتر با این خودروها، ویدیو تست و بررسی پژو ۲۰۰۸ و ویدیوی تست و بررسی هایما S7 توربو را با کلیک بر روی لینک تماشا نمایید.


در پایان می توانید گزارش کیفی خودروهای تولیدی و مونتاژی در اسفند ۹۷ را در جدول های زیر مطالعه نمایید:


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.