هایما M5 به مرجله ی تولید در ایران خودرو رسید + تصاویر

هایما M5 به مرجله ی تولید در ایران خودرو رسید + تصاویر
بر اساس اطلاعات رسیده از برخی مخاطبان، شرکت ایران خودرو خراسان تولید آزمایشی هایما M5 یا همان هایما فامیلی را آغاز کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

گویا در چند روز گذشته اولین اتاق هایما M5 وارد خط تولید ایران خودرو خراسان شده و مراحل رنگ آمیزی آن با موفقیت صورت پذیرفته است. در خبر رسمی وبسایت ایران خودرو خراسان آمده است که:

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

«در راستای ایجاد زیرساخت های لازم جهت تولید محصولات شرکت هایما در ایران خودرو خراسان، نخستین بدنه خودروی سدان هایما m5 رنگ شد.
به گزارش روابط عمومی ایران خودرو خراسان، مسئول انتقال تکنولوژی رنگ واحد مهندسی و برند ایران خودرو خراسان با اعلام این خبر گفت: پس از تحویل دو بدنه مربوط به خودرویm5 به واحد مهندسی و برند جهت تست درسالن های تولیدی، تیمی متشکل از همکاران واحد مهندسی و برند و واحد رنگ تشکیل و نسبت به ساخت سریع اسکید موقت تاپ کوت برای بدنه های مذکور اقدام شد. ابراهیمی کیا افزود: از دو بدنه مذکور، یک بدنه به منظور آماده سازی خط مونتاژ باید رنگ آمیزی شود و بدنه دوم نیز به منظور ساخت اسکید چند کاره تاپ کوت ، عبور از خط رنگ رویه ، تغییرات هنگرهای UBSو همچنین تنظیمات ربات ها در سالن رنگ بافر گردد .وی در پایان اظهار داشت: دراین راستا بدنه اول بعد از هماهنگی های لازم ، تهیه رنگ و استخراج فرآیندهای رنگ رویه در سالن رنگ دوشرکت ایران خودرو خراسان با همت همکاران واحد رنگ و تحت نظارت واحد مهندسی و برند، رنگ آمیزی گردید .
لازم به ذکر است شرکت ایران خودرو خراسان همکاری خود با شرکت هایما را از سال ۱۳۹۳ با تولید محصولاتی نظیر هایما s7 دو لیتری و هایما s7 توربو شارژ و هم چنین هایما s5 آغاز کرده است و در نظر دارد محصول جدیدی دیگر از این شرکت را تولید نماید.»


این روزها کمپانی هایمای چین، فامیلی یا M5 را با پیشرانه ی ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی ۱۲۳ اسب بخار و گشتاور ۱۵۱ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه می تواند به جعبه دنده ی ۵ سرعته ی دستی و یا ۶ سرعته ی اتوماتیک متصل شود و توان خود را به چرخ های جلو برساند. البته که هایما در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸، آمادگی خود را برای نصب پیشرانه های گوناگون دیگر با توجه به سفارش های مختلف اعلام کرده بود. برای همین قرار است که در آینده ی نزدیک هایما فامیلی جدید با پیشرانه ی ۱٫۲ لیتری توربو هم عرضه شود و با گشتاور بیشتر نسبت به نسخه ی تنفس طبیعی ۱٫۶ لیتری، شتاب اولیه بهتری را در خودرو ایجاد کند. از سویی دیگر احتمال داده می شود که هایما فامیلی بازار ایران مانند هایما S5، محصولی متفاوت با نسخه های رایج این کمپانی چینی باشد. پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو ۱۶۱ اسب بخار با گشتاور ۲۲۳ نیوتن متر به همراه جعبه دنده ی ۶ سرعته ی اتوماتیک، از مواردی است که شاید ایران خودرو آن را برای هایما فامیلی بازار ایران سفارش گذاری کند.
بر اساس تصاویر، گویا ایران خودرو فعلا برنامه ی عرضه ی هایما M5 جدید را ندارد و قرار است نمونه ی قبلی را به بازار ایران بیاورد.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.