نسل جدید هیوندای i10 در حال تست های جاده ای دیده شد

نسل جدید هیوندای i10 در حال تست های جاده ای دیده شد
کمپانی هیوندای کره جنوبی، به تازگی نسل جدید i10 را برای انجام برخی تست ها به صورت استتار شده به جاده های مختلف آورده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

هیوندای i10 کوچکترین محصول این خودروساز کره ای شناخته می شود و از نظر بسیاری اصول ساخت با کیا پیکانتو برابر است و به عنوان یک هاچبک شهری شناخته می شود. این خودرو تا به امروز با دو نسل خود وارد بازار جهانی شده و حال کمپانی هیوندای برنامه دارد تا نسل سوم این خودرو را به بازار عرضه کند. برخی خبرهای حاکی از آن است که همچنان از نظر ساختار فنی، هیوندای نمونه های مختلفی از i10 را عرضه خواهد کرد و برای همین، تفاوت قیمت میان نسخه های گوناگون آن فاحش خواهد بود.
بر اساس آنچه که از تصاویر مشخص است، نسل جدید هیوندای i10 در بحث طراحی به متفاوت از نمونه های قبلی است و کاملا با سبک جدید طراحی این خودروساز کره ای تطبیق پیدا کرده است. اما با توجه به محدودیت تصاویر نمی توان به صورت قطعی گفت که آیا کمپانی هیوندای، سبک جدید کابین های خود را به داخل i10 نسل سوم آورده است یا خیر؟
آنچه که در حال حاضر به عنوان پیشرانه جدید کیا پیکانتو، برادر هیوندای i10، معرفی شده است، یک لیتر حجم دارد و با فناوری توربو ۱۰۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۷۲ نیوتن متر تولید می کند. با وجود اینکه در سیستم انتقال قدرت این دو خودروی همسان، به روز رسانی انجام شده است، اما همچنان جعبه دنده ۴ سرعته AT مسئولیت انتقال قدرت را به چرخ های جلو دارد.
هیوندای i10 نسل دوم خودرویی است که در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ در خط تولید کرمان موتور به روش SKD منتشر شد و با تیراژ کمتر از ۱۵۰۰ دستگاه در اختیار مشتریان ایرانی قرار گرفت. بدیهی است که اگر سد تحریم ها در سر راه خودروسازی کشور نبود، هیوندای نسل جدید i10 را برای تولید به خط تولید ایران می فرستاد.


پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.