نسخه سدان از رنو مگان فیس لیفت معرفی شد

معرفی نسخه رنو مگان فیس لیفت

کمپانی فرانسوی «رنو» نسخه فیس لیفت «مگان» سدان را با مدل ۲۰۲۱ معرفی کرده که تغییرات ظاهری در بدنه و داخل را می توان در این نسخه دید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بهار گذشته بود که رنو تمام نسخه های مگان را به روز کرد اما نسخه سدان چهاردر را بی تغییر گذاشت. حالا کمپانی تصمیم به تغییر نسخه سدان گرفته است و مدل ۲۰۲۱ را با تغییراتی جذاب روانه بازار می کند. از تغییرات محسوسی که در ظاهر دیده می شود می توان به چراغ های جلو تمام ال ای دی Cشکل و چراغ های عقب بازطراحی شده اشاره کرد. همچنین در قسمت جلو، سپر و جلوپنجره جدید را با طرحی سه بعدی داریم که در آن ها خطوطی کرومی به کار رفته است. در گوشه های سپر، برآمدگی هایی را در سپر می بینیم که باعث تقویت آیرودینامیک بدنه می شود و در شکاف هوا در حرکت بسیار مؤثرند.

معرفی نسخه رنو مگان فیس لیفت

از نمای کناری نسخه فیس لیفت شده مگان تنها تغییری که در خودرو دیده می شود مربوط به رینگ هاست که از سایز ۱۶ به ۱۸ اینچ ارتقا پیدا کرده اند و طراحی دستگیره های در تغییر کرده اند. در عقب هم تغییرات محدود به چراغ های بازطراحی شده تمام ال ای دی عقب می شود. همچنین خروجی های اگزوز در زیر هستند و خروجی های ظاهری در زیر سپر طراحی شده است.

معرفی نسخه رنو مگان فیس لیفت

تغییرات در داخل نسخه فیس لیفت مگان محسوس تر است. یک صفحه نمایش ۱۰.۲ اینچی جلوآمپر تمام دیجیتال این خودرو را نمایش می دهد که بسته به تریم خودرو می تواند با سیستم رهیاب ماهواره ای هماهنگ شود. در وسط داشبورد صفحه نمایش عمودی ۹.۳ اینچی را داریم که سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد که آخرین نسل از برنامه های چندرسانه ای رنو بر روی آن نصب شده است. این سیستم قابلیت های مدرنی از جمله تشخیص صدا، رهیاب ماهواره ای گوگل، اپل کارپلی، اتواندروید و… را دارد.

معرفی نسخه رنو مگان فیس لیفت

برای بهبود ارگونومی طراحی، رنو بسیاری از امکانات خودرو را روی فرمان قرار داده و دیگر امکانات را در دسترس تر و نزدیک تر برای راننده طراحی کرده است. آینه وسط بدون حاشیه و به صورت الکتروکرومیک طراحی شده است و با قطعات کرومی در کنار روکش چرم جذابیت خاصی را در محیط کابین مگان فیس لیفت می بینیم. همچنین برای رانندگی با مگان فیس لیفت چهار حالت رانندگی اسپرت، راحت، اقتصادی و شخصی قابل استفاده است.

معرفی نسخه رنو مگان فیس لیفت

مشخصات فنی مگان فیس لیفت

در بحث پیشرانه یک انتخاب جدید اضافه شده است. پیشرانه ۱ لیتر ۳ سیلندر توربو شارژ موسوم به TCe، با نهایت قدرت ۱۱۳ اسب بخار به عنوان پیشرانه جدید قابل سفارش با جعبه دنده ۶ سرعته دستی در این خودرو هماهنگ می شود. در کنار این پیشرانه، موتور ۱.۳ لیتری توربوشارژ TCe با قدرت ۱۳۸ اسب بخار قابل سفارش است که این پیشرانه با جعبه دنده های ۶ سرعته دستی و ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه EDC هماهنگ می شود. تنها پیشرانه دیزلی که برای مگان فیس لیفت قابل سفارش است موتور ۱.۵ لیتری Blue dCi است که جعبه دنده های ۶ سرعته دستی و ۷ سرعته اتوماتیک انتقال قدرت را در این پیشرانه انجام می دهند. هنوز در مورد پیشرانه پلاگین هیبرید مگان فیس لیفت اطلاعاتی موجود نیست، اما امکان عرضه این خودرو با پیشرانه پلاگین هیبرید در آینده وجود دارد. در رنو مگان سدان فیس لیفت امکانات ایمنی مثل کروزکنترل تطبیقی، ترمز هوشمند اضطراری، تشخیص عابر پیاده، اتوهلد و ترمز پارک برقی دیده می شود.

معرفی نسخه رنو مگان فیس لیفت

براساس اطلاعات منتشرشده کمپانی رنو قصد دارد مگان سدان فیس لیفت ۲۰۲۱ را در ترکیه تولید کند و این محصول را به ۳۰ کشور جهان صادر کند. بازارهای هدف اصلی برای رنو مگان سدان ۲۰۲۱ بازارهای اروپای مرکزی و شرقی و همچنین خاورمیانه است.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.