میتسوبیشی ASX جدید به بازار خاورمیانه معرفی شد + تصاویر

میتسوبیشی ASX
کمپانی میتسوبیشی با حضور در نمایشگاه بین المللی خودرو دبی ۲۰۱۹، جدیدترین نسخه ASX را به بازار خاورمیانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس معرفی کرد.
میتسوبیشی ASX فیس لیفت، چندی پیش به بازار آمریکا معرفی شد و حال در این نمایشگاه برای عرضه در کشورهای آسیایی رونمایی شده است. ASX جدید با مدل ۲۰۲۰ عرضه می شود و در بحث سازه و فنی مشابه به نسخه قبلی بوده و همچنان نسل آن تغییر نکرده است.
خبرنگار «اسب بخار» که با مشارکت سایت «دیوار» در نمایشگاه حضور دارد، گزارش می دهد که این خودرو روز گذشته در نمایشگاه دبی رونمایی شده و قرار است تا عرضه آن بزودی آغاز شود. برخی امکانات ایمنی در نمونه بازار خلیج فارس قابل سفارش گذاری است و با توجه به نیاز کشورهای مختلف، امکان هماهنگ سازی فنی در سفارش گذاری های انبوه وجود خواهد داشت. در صورتی که ممنوعیت واردات خودرو برداشته شود، همچنان شرکت «آرین موتور» به عنوان نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران می تواند تا ASX فیس لیفت ۲۰۲۰ را به ایران بیاورد.
میتسوبیشی ASX فیس لیفت ۲۰۲۰ در بخش جلو تغییرات اساسی را تجربه کرده و ظاهر آن به سایر محصولات نوین این کمپانی ژاپنی نزدیک شده است. سبک چراغ، جلو پنجره، خطوط کرومی و همچنین مه شکن ها و چراغ های راهنما نشان می دهد که ASX فیس لیفت ظاهری مشابه به اوتلندر و اکلیپس دارد. در بخش عقب به خاطر قواعد فیس لیفت، تغییری در سبک درب صندوق و گلگیرها ایجاد نشده و تنها گرافیک چراغ ها نیز به روزتر شده است. همچنین سپر عقب حالت اسپرتتری را به خود گرفته و ترکیب رنگ چندگانه ای در ساخت جزئیات آن به چشم می آید.
پیشرانه ی ASX همچنان از نوع دو لیتری MIVEC است که می تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۹۷ تا ۱۹۹ نیوتن متر به چرخ های جلو و عقب برساند. وظیفه ی انتقال قدرت در میتسوبیشی ASX بر عهده ی جعبه دنده ی ۵ سرعته ی دستی و یا اتوماتیک CVT است. در سال ۲۰۱۸ و در هنگام فیس لیفت قبلی، جعبه دنده ی CVT این کراس اوور ژاپنی ارتقا یافت و نسل سوم CVTهای اینوکس بر روی آن نصب شد. این جعبه دنده که نسبت به گذشته چند ده کیلوگرمی سبک تر شده بود، تا حد قابل احساسی عملکرد بهتری را در اختیار راننده می گذاشت و می توانست تحت فشارهای بیشتری قرار بگیرد.
میتسوبیشی ASX نیز مانند اکثر محصولات این کمپانی ژاپنی می تواند حالت تعویض دنده ی ۶ سرعته ی مصنوعی را از طریق دسته دنده های پشت فرمان برای راننده فراهم کند.
در به روزرسانی قبلی میتسوبیشی برای ASX مدل ۲۰۱۸، امکاناتی نظیر نور بالای اتوماتیک، رادار خطی و سامانه ی پیشگیری از تصادف قابلیت سفارش گذاری از جانب مشتریان را پیدا کرد. حال رادار نقطه کور هم به ASX فیس لیفت ۲۰۲۰ اضافه شده و تقریبا می توان گفت که این خودرو در بحث ایمنی تکامل قابل قبول را پیدا کرده است. آخرین سری وارد شده از میتسوبیشی ASX به ایران، با مدل ۲۰۱۸ بوده و نور بالای اتوماتیک و سامانه ی پیشگیری از تصادف به صورت استاندارد بر روی آن وجود دارد.
در بحث طراحی کابین میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۲۰ تفاوتی با مدل های قبلی ندارد و تنها نمایشگر آن قابلیت سفارش گذاری در نمونه ی به روزتر را دارد. تغییرات ایجاد شده در کابین این کراس اوور ژاپنی به فیس لیفت قبلی این خودرو باز می گردد که باعث شده تا داخل ASX اسپرتتر و جذابتر از نمونه های اولیه باشد. با تولید میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۲۰، این نسل کراس اوور جمع و جور ژاپنی دهمین سال حضور خود را با یک اتاق در بازار جهانی تجربه می کند و احتمال دارد که کمپانی میتسوبیشی بخواهد تا ASX را با همین اتاق به عمر بیش از ۱۲ سال برساند.


پایگاه خبری اسب بخار

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.