مسابقه درگ میان تمام نسل های فیات 500! + ویدیو

درگ نسل های مختلف فیات 500

شاخه ایتالیایی وب سایت «موتور وان»، به مناسب پاسداشت پانصد هزارتایی شدن کانال این وب سایت در «یوتیوب»، قبل از تعطیلات کریسمس، تصمیم گرفته است که در یک مسابقه هیجان انگیز، تمام نسل های «فیات ۵۰۰» را در برابر هم قرار دهد! بنابراین، تمام این هاچ بک های کوچک موتور عقب، مقابل یکدیگر صف آرایی کرده اند و در این میان، نسل جدید این خودرو که کاملاً الکتریکی شده است هم به چشم می خورد. در واقع، این مسابقه بهترین ایده برای ثبت رکورد کانال یوتیوب آن ها در خاطره هاست!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

همان طور که گفته شد، در این رقابت، فقط هاچ بک های سه‌در حضور دارند. البته فیات ۵۰۰ متعلق به دوران قبل از جنگ جهانی که تحت عنوان “Topolino” شناخته می شود، تنها خودروی موتور جلوی حاضر در این مسابقه است. این درگ قطعاً یکی از جالب توجه ترین درگ های چند سال اخیر می تواند باشد! همان طور که انتظار می رفت، جدیدترین نسخه این اتومبیل، یعنی «فیات ۵۰۰e EV»، به آرامی از تمام نسل های ماقبل خود پیشی می گیرد! دیگر نکته هیجان انگیز در این رقابت، چگونگی عملکرد مدل «چینکوچنتو» است که از خجالت نسل سوم درمی آید! لازم به یادآوری است که چینکوچنتو در سال ۱۹۹۸ با خط تولید خداحافظی کرد. بعد از چند سال جدایی میان این دو، ما انتظار نتیجه متفاوتی را می کشیدیم!

فیات 500

چینکوچنتو به خوبی توانست توانایی های خود را به عنوان یک مدل اسپرت به رخ بکشد. این خودرو از بزرگ ترین پیشرانه در بین نسخه های مختلف فیات ۵۰۰ در آن نسل بهره می برد. به گونه ای که در درگ امروز، فاصله بسیار کمی با نسخه الکتریکی ۵۰۰ داشت و خودش را تا حد زیادی به این مدل جدید نزدیک کرد. چهار اتومبیل حاضر در مسابقه، نشان دهنده چند دهه تغییرات در یک کمپانی خودروسازی هستند. این بسیار جذاب به نظر می رسد که فیات ۵۰۰ چگونه توانسته خود را از یک هاچ بک کوچک و کند شهری که سر و صدای زیادی هم داشت، به یک کروزر پاک و بی صدا، که برای راندن در اتوبان هم مناسب است، تبدیل کند. با وجود تمام تغییرات ایجاد شده، فیات ۵۰۰ همچنان نمایشگر اصول طراحی خودروساز ایتالیایی است. به خصوص که در نسخه الکتریکی جدید، بر مبنای برنامه ای آینده نگرانه توسعه داده شده است.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.