مذاکره برای حضور نشان لوکس FAW در ایران

هونگچی هونگژی
شنیده ها حاکی از آن است که یک شرکت خصوصی فعال در بازار خودرو، چند وقتی است مذاکرات خود را با نشان لوکس فاو (FAW) پیش می برد. Hongqi به عنوان خودروساز لوکس این نشان چینی شناخته می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

«هونگچی» یا «هونگژی» که نشان ۶۱ سال خودروسازی چین است و در این مدت، محصولات لوکس و خاصی را به بازار چین و برخی کشورها عرضه نموده است. از چند سال گذشته با تقویت تیم مهندسی و طراحی هونگچی توسط فاو، شاهد هستیم که محصولات متنوعی از این خودروساز چینی به بازارهای مختلف معرفی شده است. بر خلاف اکثر خودروهای چینی، سدان ها و کراس اوورهای هونگچی به هیچ وجه در رده خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت قرار نمی گیرند و قیمت های به نسبت بالایی را دارند. محصولات تولید انبوه این نشان چینی قیمتی در بازه ۲۹ تا ۴۵ هزار دلار را دارند و هونگچی L5 نیز به عنوان لوکس ترین خودروی چینی بهایی فراتر از ۷۰۰ هزار دلار را دارد و به صورت سفارشی ساخته می شود.
در اکثر محصولات جدید هونگچی اصولی مشابه به محصولات مزدا دیده می شود و این اصل نیز در اکثر خودروهای گروه FAW قابل مشاهده است. وقتی به فهرست ایمن ترین خودروهای بازار چین نگاه می کنید، نام سدان H5 این خودروساز دیده می شود که در سال ۲۰۱۸، به عنوان ایمن ترین خودروی تولیدی و مونتاژی در چین شناخته شد.


در حال حاضر کمپانی هونگچی (هونگژی) سدان های H5 و H7 را با تیراژ بالا تولید می کند و شاسی بلندهایی چون HS5 و HS7 را در فهرست محصولات خود دارد. این خودروساز چینی اعلام کرده که تا چند هفته آینده، کراس اوور و شاسی بلندی جدید را به بازار جهانی معرفی می کند.
حال با بسته شدن واردات خودرو، بسیاری از شرکت های واردکننده به فکر این افتاده اند تا با راه اندازی خطوط مونتاژ و تولید خودرویی، حیات خود را حفظ نمایند. برای همین برخی منابع آگاه می گویند که یکی از واردکنندگان خودروهای لوکس، در شرایط تحریم هم مذاکرات خود را با خودروسازان خارجی ادامه می دهد و حال به توافق هایی با نشان لوکس فاو (FAW) رسیده است. برای همین است که شرکت واردکننده مورد نظر، در چند هفته گذشته به سمت افزایش نمایندگی ها و عاملیت های خود پیش رفته و بزودی قرار است که با شریک چینی خود، محصولات جدیدی را به بازار کشور معرفی کند.
لازم به ذکر است که هنوز به صورت رسمی، شرکت واردکننده اطلاعات رسمی را در خصوص همکاری خود با گروه FAW اعلام نکرده و تنها با توجه به سابقه عرضه محصولات لوکس توسط این شرکت، احتمال آن بسیار است که هونگچی (هونگژی) بحث تفاوت با FAW باشد.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.