قیمت قطعات چانگان CS35 در بازار

قیمت قطعات چانگان CS35

«چانگان» از خودروسازان چینی نسبتاً معتبر است که سابقه درخشانی در این حوزه دارد. شاید باور کردنی نباشد، اما تاریخ تأسیس چانگان به سال ۱۸۶۲ باز می گردد! یعنی با یکی از قدیمی ترین خودروسازان چینی طرف هستیم که ۱۵۸ سال از زمان تأسیسش می گذرد!

مدیران 777 مدیران 777

در واقع، چانگان بازوی اصلی فعالیت کمپانی «فورد» آمریکا در چین است. چانگان که تا سال ها با کمک فورد، «مزدا» و «سوزوکی» به تولید خودرو می پرداخت، در سال های اخیر موفق به طراحی و تولید محصولاتی قابل توجه با نشان خودش شده است. محصولات چانگان از پرفروش ترین خودروهای ساخت چین هستند که در بازار این کشور و سایر کشورها، عملکرد درخشانی داشته اند. در کشور ما، چانگان به واسطه گروه خودروسازی «سایپا» وارد بازار شد. سایپا و چانگان که برنامه های گسترده ای برای بازار ایران داشتند، از اقبال بد، با تحریم های آمریکا مواجه شدند و چانگان هم در نهایت، توانست تیراژ تولید تنها کراس اوورش در ایران را حفظ کند. بله! درباره “CS35” صحبت می کنیم. خودرویی که اکنون در بازار ایران شناخته شده است. CS35 شروع موفقی برای چانگان در ایران بود که فروش بالایی را هم تجربه کرد. هنوز هم نسخه های صفرکیلومتر این خودرو با وجود محدودیت تولید، در بازار یافت می شوند. یکی از دلایل برتری چانگان نسبت به رقبا، از دید خریداران این خودرو، پشتیبانی آن از سوی شرکت سایپاست. سایپا خدمات پس از فروش گسترده ای در سراسر کشور دارد و طبعاً عرضه یک خودرو با تیراژ انبوه توسط این خودروساز، خیال مالک را تا حد زیادی از بابت تأمین قطعات راحت می کند. با این حال، قطعات چانگان در بازار به صورت کم و بیش یافت می شوند. در این مقاله سری زدیم به بازار قطعات چانگان تا با کم و کیف این بازار بیش تر آشنا شویم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی چانگان CS35 در اسب بخار

قطعات فنی

دسته موتورهای چانگان در هر سمت چپ و راست، بیش از ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارند. البته جنس درجه دو این قطعه هم با قیمت کم تر از ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار موجود است. لازم به ذکر است که تمام جنس های قابل تهیه در بازار، ساخت کشور چین هستند. پایه دسته موتور هم نزدیک به ۲۵۰ هزار تومان قیمت خورده است. طبق های CS35 هم در هر طرف، فراتر از ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت داده می شوند. ترمز درهای جلوی چانگان CS35، که به آن استپر در نیز می گویند، ۳۵۰ هزار تومان می ارزد. پلوس های چانگان در چپ و راست، نزدیک به ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت خورده اند. شاید باور کردنی نباشد که بلبرینگ چرخ جلو CS35، برای هر چرخ، حدود ۸۰۰ هزار تومان آب می خورد! اما جالب تر این که بلبرینگ های چرخ های عقب حتا گران تر هستند! بلبرینگ کلاچ چانگان CS35 هم که به صورت هیدرولیکی است، بین ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد. مجموعه بوستر و پمپ ترمز CS35 به صورت یک جا، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می شوند. پمپ بنزین چانگان از نوع اصلی ساخت چین، تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم عرضه می گردد. سنسور دمای چانگان را ۲۰۰ هزار تومان می فروشند. سنسورهای دنده عقب چانگان نیز به صورت تکی، ۲۵۰ هزار تومان قیمت داده می شوند؛ البته این قیمت برای سنسورهای اصلی و مورد تأیید کمپانی است. دیسک ترمزهای عقب CS35 بیش از ۸۷۰ هزار تومان می ارزند و دیسک ترمزهای جلو بین ۱ میلیون و ۲۰۰ تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارند. رادیاتور آب چانگان که همچون تمام قطعات این خودروی وارداتی است، در بازه ۲ میلیون و ۴۰۰ تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یافت می شود. رادیاتور کولر CS35 نیز تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورده است.

چشمی شیشه شوی جلوی چانگان CS35 را به صورت تکی و به قیمت ۱۶۰ هزار تومان می فروشند. دریچه گاز چانگان قیمت بالایی دارد و فراتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. شل‌گیرهای جلوی چانگان CS35 را در هر سمت، ۳۸۰ هزار تومان عرضه می کنند. کمک فنرهای جلوی چانگان CS35 هم از قطعات فنی گران بهای این کراس اوور هستند. این کمک فنرها در هر طرف، گاه بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم فروخته می شوند. در حالی که، کمک فنرهای عقب چانگان در هر سمت، کم تر از ۱ میلیون تومان قیمت دارند. میل موج‌گیرهای چانگان در سمت چپ و راست، بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان می ارزند. قفل درِ صندوق عقب چانگان CS35 شاید کم تر نیاز به تعویض پیدا کند، اما در صورت نیاز، هزینه ای حدود ۶۰۰ هزار تومانی روی دست شما می گذارد. اما جالب این جاست که قفل درهای اصلی CS35 قیمت نسبتاً بالایی دارند! این قفل ها برای درهای جلو یا عقب، آن هم نه به صورت جفتی بلکه برای هر سمت، بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورده اند! فیلتر بنزین چانگان را، که از نوع وارداتی است، ۲۳۰ هزار تومان می فروشند. سیبک فرمان چانگان CS35 تقریباً ۲۸۰ هزار تومان ارزش دارد. اما شاید رکورددار قیمت در میان قطعات فنی CS35، اکسل عقب این خودرو باشد که چیزی نزدیک به ۷ میلیون تومان آب می خورد! هواکش چانگان CS35 از نوع چینی، بین ۸۷۰ تا ۹۰۰ هزار تومان است. یک دست کامل شمع موتور چانگان، ۵۵۰ هزار تومان عرضه می گردد. واشر سرسیلندر چانگان CS35 به قیمت ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در بازار موجود است. سفت کن زنجیر تایم چانگان CS35 را به بهای ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش می رسانند. لنت ترمزهای جلوی چانگان هم از نوع درجه یک، به قیمت ۵۰۰ هزار تومانی عرضه می گردند.

قطعات تزیینی

قطعات ظاهری چانگان CS35 در مقایسه با سایر خودروهای چینی، قیمت های منطقی تری دارند، همچنین نسبت به برخی قطعات فنی همین خودرو هم ارزان ترند. با این حال، همیشه استثنا وجود دارد! پوسته سپر جلو چانگان CS35 را به صورت خام، به بهای ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می توان تهیه کرد. اما عجیب است که برای سپر عقب این خودرو آن هم از نوع خام، به مراتب قیمت های بالاتری داده می شود. به گونه ای که گاه تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم این سپرها را به فروش می رسانند! البته با جست‌وجوی بهتر می توان سپر عقب را هم در همان محدوده ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پیدا کرد. به هر حال، هنگام خرید قطعه حتماً توجه داشته باشید که نسبت به جنسی که تحویل می گیرید، هزینه ای منطقی پرداخت کنید. چراغ های جلوی چانگان CS35 در هر سمت، نزدیک به ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ارزش دارند که قیمت آن ها نسبت به بسیاری از خودروهای چینی و حتا ایرانی، معقول تر است. آینه های کناری چانگان CS35 از جمله قطعات تزیینی گران قیمت این خودرو هستند. این آینه ها، که معمولاً موتور تنظیم برقی را هم با خود به همراه دارند، از ۸۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان قیمت داده می شوند! دلیل این حجم از اختلاف قیمت، کمیاب بودن این قطعه در بازار و واسطه گری برخی سودجویان برای فروش آن است. لازم به ذکر است که برخی فروشندگان این آینه ها را به صورت خام و برخی دیگر همراه با قاب رنگی عرضه می کنند. چراغ های عقب چانگان CS35 به صورت دوتکه هستند. تکه ای از این چراغ ها که بر روی گلگیر عقب قرار می گیرد، حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و تکه ای از آن ها که روی درِ صندوق عقب است، نزدیک به ۷۰۰ هزار تومان ارزش دارد. پروژکتورهای جلوی CS35 را در بازه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان می توان تهیه کرد. البته قاب این پروژکتورها هم به صورت جداگانه و به قیمت حدود ۲۰۰ هزار تومانی قابل خریداری است. جلوپنجره فابریک چانگان بازه قیمتی گسترده ای دارد؛ این جلوپنجره از ۶۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در دسترس است! دیگر این بستگی به شانس شما دارد که موفق شوید از یک فروشنده باانصاف خرید کنید! مه شکن های عقب چانگان در هر سمت، از ۲۵۰ هزار تومان تا ۳۵۰ هزار تومان قیمت می خورند.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.