قیمت خودروهای بی وای دی در بازار چگونه است؟

آغاز پیش فروش دو محصول بی وای دی از جانب کارمانیا-آبان 97
با آغاز بازار شب عید و به خاطر شوک هایی که در چند روز گذشته به قیمت خودروها وارد شده است، شاهد هستیم که دو محصول بی وای دی در ایران نیز مانند سایر خودروها، افزایش بها را در بازار آزاد تجربه کرده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بی وای دی S6 که کراس اوور بزرگ خودروسازی کارمانیا به حساب می آید، در ماه گذشته با قیمتی کمتر از ۱۹۳ میلیون تومان معامله می شد. اما در روزهای گذشته به خاطر افزایش قیمت رقبا، این خودرو هم روند صعودی خود را در بازار پیش گرفت و حال برخی دلالان قیمت ۲۲۵ میلیون تومان را هم برای آن اعلام می کنند. اما واقعیت این است که بی وای دی S6 در هفته ی گذشته با قیمت ۲۰۶ میلیون تومان هم معامله شده و حداکثر تاثیر گذاری جو بازار می تواند بهای آن را به ۲۱۰ میلیون تومان برای امروز برساند. این خودرو رقیب کراس اوورهای چینی چون هایما S7 توربو، هاوال H2، جک S5 و تیگو ۵ می شود و به خاطر داشتن اصالت چینی و رده ی قیمتی یکسان، در کنار آن ها جای می گیرد.
بی وای دی F3 نیز سدان دنده ای کارمانیا است که با تیراژ کمتر از هزار دستگاه در بازار کشور وجود دارد و رقیب اصلی دنا پلاس، رنو تندر ۹۰ دنده ای و برلیانس H330 دنده ای است. این خودرو در ماه گذشته با قیمتی حدود ۱۰۱ تا ۱۰۳ میلیون تومان به فروش می رسید و حال به خاطر بازار شب عید، گاهی تا ۱۱۵ میلیون تومان از جانب دلالان و نمایشگاه داران قیمت گذاری می شود. بررسی های انجام شده توسط خبرنگار «پایگاه خبری اسب بخار» نشان می دهد که این سدان دنده ای با بهایی حدود ۱۰۷ تا ۱۰۹ میلیون تومان قابل خرید و فروش است. نسخه های رینگ وارداتی بی وای دی F3 دنده ای حدود یک میلیون تومان قیمت بیشتری نسبت به نمونه های رینگ داخلی دارند. البته که پیدا کردن این نمونه ها آنچنان کار آسانی نیست و در بازار کشور، F3 بیشتر با رینگ آلیاژی تولید داخل حضور دارد.
نگاهی به وضعیت بازار خودرو در روزهای گذشته نشان می دهد که جو عمومی خرید و فروش های شب عید با افزایش قیمت ۵ تا ۱۵ درصد همراه بوده است. پیش بینی می شود که تا دهه ی سوم اسفند ۱۳۹۷، قیمت اکثر خودروها نسبت به بهای ابتدای بهمن ماهشان حدود ۲۰ درصد افزایش را در بازار آزاد تجربه کند. البته که این روند افزایشی هر ساله توسط دلالان به مشتریان اعمال می شود و با آغاز سال جدید، تا اواخر اردیبهشت ماه روند قیمت ها تا حدی کاهشی و یا ثابت خواهد بود.


شما مخاطبان اسب بخار می توانید برای آشنایی بیشتر با محصولات بی وای دی و کارمانیا، ویدیوی تست و بررسی بی وای دی S6 و ویدیوی تست و بررسی بی وای دی F3 را تماشا نمایید.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.