عظیم خودرو به سراغ « هن تنگ » رفت + آلبوم تصاویر و کاتالوگ

عظیم خودرو به سراغ « هن تنگ » رفت + آلبوم تصاویر و کاتالوگ
شرکت عظیم خودرو که چند وقتی است برنامه تولید و عرضه خودروهای فوتون و ماهیندرا را در پیش گرفته است، حال به سراغ برند چینی « هن تنگ » رفته و در حال حاضر دو مدل از خودروهای این برند را به صورت پیش فروش عرضه می کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

البته که عظیم خودرو هنوز هیچ مجوز ثبت شده ای در سایت رسمی سازمان حمایت جهت پیش فروش هن تنگ X5 و هن تنگ X7 ندارد. اما گویا حدود ۵۰ دستگاه از هر مدل این خودرو به صورت وارداتی به کشور آمده و قرار است با قیمت های ۱۳۰ و ۱۵۷ میلیون تومان به دست مشتریان برسد. به گفته کارشناسان فروش عظیم خودرو، سری بعدی پیش فروش این خودرو قرار است که بر مبنا تولیدات این شرکت باشد و احتمالا قیمت آن افزایش پیدا می کند. وقتی هم که وارد شوروم های شرکت عظیم خودرو می شوید، اکثر کارشناسان فروش می گویند که حجم عمده موجودی های هن تنگ X5 و هن تنگ X7 به فروش رسیده و در حال حاضر تعداد قابل عرضه بسیار محدود است. حال سوال اینجاست که چرا همچنان در شرایط فعلی مشتریان بدون تحقیق و تنها با دیدن خودرو به سراغ خرید آن می روند؟ شاید بهتر باشد که عظیم خودرو برخی محصولات خود را به صورت رسمی عرضه کند و دیگر در مرحله پیش فروش چراغ خاموش حرکت نکند.
هن تنگ X5 خودرویی است کراس اوور که از نظر ابعاد با خودروهایی چون هایما S5 و هاوال H2 رقابت می کند. این خودرو به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو مجهز است که توان ۱۵۴ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۵ نیوتون متر تولید می کند. گیربکس CVT این خودرو توان آن را چرخ های جلو می رساند و در این خودرو نیز امکانات به نسبت خوبی دیده می شود.
هن تنگ X7 خودرویی بزرگتر از X5 بوده و به موتور دو لیتری توربو ۱۹۰ اسب بخار با گشتاور ۲۵۰ نیوتون متر مجهز است. جعبه دنده این خودرو هم از نوع ۶ سرعته دو کلاچه است و توان را به چرخ های جلو می رساند.
هن تنگ « Hanteng Autos » به عنوان یک خودروسازی چینی شناخته می شود که از سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را در بازار چین آغاز کرده و حال بعد از چند سال برنامه تولید و صادرات محصولات بنزینی، هیبریدی و برقی خود را به سایر نقاط جهان دارد.
عظیم خودرو به سراغ « هن تنگ » رفت + آلبوم تصاویر و کاتالوگ

عظیم خودرو به سراغ « هن تنگ » رفت + آلبوم تصاویر و کاتالوگ

آلبوم تصاویر هن تنگ X5

آلبوم تصاویر هن تنگ X7

گروه مستند اسب بخار
عکس ها: عرفان حمیدی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.