ب ام و X7 وحشی تر از همیشه!

ب ام و X7

مشتریان «ب ام و» معمولاً SUVهای این شرکت را برای ویژگی های آفرودی خریداری نمی کنند. اغلب خودروهای سری X ب ام و به دلیل راحتی و اسپرت بودن در کنار کاربردی بودن و تکنولوژی ساخت بالا از سوی خریداران انتخاب می شوند. اما اگر ب ام و یک شاسی بلند همه جا رو و قابل اعتماد در سبد محصولاتش داشته باشد چه می شود؟

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

تیم «منهارت» (Manhart) ایده جدیدی بر روی شاسی بلند “X7” در تریم قدرتمند “M50i”، پیاده سازی کرده است. آن ها قطعات مخصوص آفرود را به این خودرو اضافه کرده اند، اما این موضوع را هم در نظر داشته اند که X7 تحت هیچ شرایطی نمی تواند با «مرسدس AMG G63» رقابت کند!

کار ابتدا با تغییر سیستم تعلیق بادی خودرو آغاز شد. آن ها فاصله خودرو از زمین را به اندازه ۴۰ میلی متر (۱.۵۷ اینچ) افزایش داده اند. چرخ های بزرگی که به X7 اضافه شده اند، نه تنها ارتفاع خودرو را بالا برده اند، بلکه فضا برای نصب رینگ های ۲۰.۰ اینچ سفارشی مشکی طرح کرگدن را هم فراهم کرده اند! رینگ هایی که لوگوی منهارت را بر روی خود می بینند. این X7 سفارشی، کفش های جدیدی هم پوشیده است؛ تایرهای مخصوص گل و لای که در سایز ۳۰۵/۵۰ R20 هستند.

با این تغییرات انجام شده، تیونر می گوید که ب ام و X7 به آسانی قادر به حرکت در زمین های سنگلاخی یا گل آلود است. با وجود این ادعا، منهارت اعتراف کرده است که درصد بسیار کمی از مالکان این جعبه لوکس آلمانی، حاضر به راندن اتومبیل خود در جاده های ناهموار می شوند. با این اوصاف، به نظر می رسد که ایده تیونر برای متمایز کردن پرچم دار شاسی بلندهای ب ام و کاملاً شجاعانه بوده است.

کل بدنه خودرو با کاور مشکی مات برس‌خورده پوشانده شده است. حتا از پرچ های قلابی هم در نقاط مختلف بدنه استفاده شده است تا حس مواجه با یک شاسی بلند آفرودی، بیش از پیش پررنگ شود. اگر واقعاً هوس راندن یک شاسی بلند از ب ام و با ظاهری زره پوش را کرده اید، باید بگوییم که خود خودروساز آلمانی هم پیش تر یک SUV سفارشی با نام “X5 Protection VR6” به تولید رسانده بود!

ب ام و X7

همچنین منهارت مقداری از انرژی و زمان خود را هم برای تقویت موتور صرف کرده است. پیشرانه X7 که در حالت استاندارد ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد، اکنون به لطف تلاش مهندسان منهارت، به ترتیب، قدرت و گشتاوری معادل با ۶۴۱ اسب بخار و ۹۲۰ نیوتن متر تولید می کند. این نخستین باری نیست که یک تیونر نه چندان پرکار به سراغ یکی از شاسی بلندهای ب ام و رفته باشد و بخواهد آن را شبیه به آفرودرها آرایش کند. پیش از این، «ب ام و X6» هم با تریم Dirt Edition در نمایشگاه اتومبیل اسن ۲۰۱۲ به نمایش درآمده بود.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.