طراحی پیشرانه های جدید مرسدس بنز با همکاری جیلی

طراحی پیشرانه های جدید مرسدس بنز با همکاری جیلی

«جیلی» بزرگ ترین و شناخته شده ترین خودروساز چین است که با سرمایه گذاری های متعدد، خود را به سطح اول خودروسازی در دنیای رسانه و حالا با یکی از بهترین های این صنعت همکاری می کند.

مدیران 777 مدیران 777

۱۰ سال پیش با خرید سهام «ولوو» همه چیز برای جیلی تغییر کرد. از آن زمان تابه‌حال، هرساله پیشرفت چشمگیر در محصولات جیلی می بینیم و شاید بتوان گفت در کشورهای دیگر دنیا هم جیلی نامی آشناتر برای علاقه مندان به خودرو باشد. جیلی در سال های اخیر، به سبک دیگر خودروسازان مطرح دنیا، برندی لوکس تر تحت عنوان “Lynk&Co” از محصولات خود ارائه داد. لازم به ذکر است که علاوه بر ولوو، جیلی مالک برند مالزیایی «پروتون» هم هست و به تبع آن برند انگلیسی «لوتوس» به عنوان تولیدکننده ابَرخودروهایی مطرح تحت مالکیت جیلی است. همچنین جیلی صددرصد مالکیت خودروسازی تاکسی های لندن را دارد و به عنوان بزرگ ترین سهام دار «دایملر» آلمان هم شناخته شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به عنوان بزرگ ترین سهام دار دایملر، جیلی قراردادهای متعددی را در زمینه تحقیق و توسعه محصولات خود با «مرسدس بنز» به امضا رسانده که یکی از مهم ترین آن ها در زمینه طراحی پیشرانه است. امروز که تمام خودروسازان دنیا در حال فاصله گیری از طراحی پیشرانه های قدیمی و احتراق داخلی هستند، مهم ترین دغدغه برای آن ها طراحی پیشرانه های هیبرید و تمام برقی است و حالا دو کمپانی بنز و جیلی طرح تولید پیشرانه های جدیدی از این جنس را پیش می برند.

طراحی پیشرانه های جدید مرسدس بنز با همکاری جیلی

براساس بیانیه مطبوعاتی که از سوی این دو کمپانی منتشر شده است، این شرکت ها با همکاری هم طراحی پیشرانه های هیبرید را پیش می برند که از نظر اقتصادی بهره وری بالایی دارند و قدرت قابل قبولی را ارائه می دهند. این دو کمپانی توافق های اولیه خود را اعلام کرده اند و جزییات بیش تری منتشر نکرده اند، اما انتظار می رود آن ها پیشرانه هایی قابل انعطاف طراحی کنند تا در مدل های مختلف با نشان های مختلف استفاده شود. علاوه بر خودروهای جیلی و مرسدس بنز انتظار می رود این پیشرانه ها را در خودروهای ولوو هم ببینیم.

حتماً بخوانید: پرچم دار سدان های جیلی معرفی شد + ویدیو

در حالی که، کارخانه های بنز در آلمان برای تولید پیشرانه های تمام برقی مورد استفاده قرار می گیرند، قرار است پیشرانه های مورد مشارکت با جیلی در چین ساخته شوند و تخمین ها نشان می دهد که با این کار از هزینه های تولید پیشرانه برای مرسدس بنز تا ۱۰۰ میلیون یورو کاسته می شود و این موضوع به خوبی نشان می دهد که این قرارداد همکاری مشترک برای هر دو طرف سودآور خواهد بود. از یک سو، جیلی به بالاترین تکنولوژی های بنز در طراحی و تولید دست پیدا می کند و از سوی دیگر، در هزینه های تولید بنز صرفه جویی خواهد شد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.