شرکت SSC فرآیند ثبت رکورد سرعت جهانی را بار دیگر تکرار خواهد کرد!

SCC تواتارا

پس از ثبت رکورد جدید سرعت توسط ابرخودروی “SCC تواتارا”، حواشی متعددی در رابطه با صحت این رویداد پیش آمد.

مدیران 777 مدیران 777

چندی پیش بود که ابرخودروی «SSC تواتارا» موفق شد رکورد جهانی سرعت را ارتقا بخشد. این خودرو با شکست «بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۵۰۰+» و «کونیگزگ آگرا»، به این مهم فائق آمد. بنابر اطلاعات به دست آمده از GPS و ویدیوی منتشرشده از داخل کابین SSC تواتارا، این خودرو موفق به ثبت رکورد سرعت جهانی با میانگین ۵۰۸ کیلومتر بر ساعت شد. به طور دقیق تر، این رکورد با گرفتن میانگین از دو تلاش در دو مسیر با سرعت های ۴۸۴.۵۳ کیلومتر بر ساعت و ۵۳۲.۹۳ کیلومتر بر ساعت به دست آمد. «اولیور وب»، راننده بریتانیایی، موفق به ثبت این رکورد در ابرخودروی ۱۷۵۰ اسب بخاری تواتارا شد، اما پس از انتشار ویدیو در فضای مجازی، جنجال فراوانی پیرامون صحت و دقت این ویدیو ایجاد شد. بسیاری از صفحات کاربری شناخته شده حوزه خودرو از جمله اکانت یوتیوبی “Shmee”، اعتبار این ویدیو را زیر سؤال بردند. پس از آن «جراد شلبی»، مؤسس شرکت SSC، نیز ایراد فنی در تدوین ویدیو را تأیید کرد. به عقیده وی، این ایراد فنی موجب بروز مشکلاتی در نمایش همزمان سرعت ثبت شده توسط GPS و کابین خودرو شد. شرکت اتریشی “Dewetron” نیز که وظیفه اعتبارسنجی رکوردگیری را برعهده داشته، صحت آن را نه تأیید و نه تکذیب کرده است. شایعاتی مبنی بر اشتباه مهندسان تیم SSC در کالیبراسیون سیستم رکوردگیری به گوش می رسد. به هر ترتیب، مؤسس شرکت SSC به تازگی با انتشار یک ویدیو از تکرار سرعت گیری با ابرخودروی SCC تواتارا خبر داد. وی اذعان داشت:

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

«دید بی نقصی که بر این رکوردگیری داشتم اکنون از بین رفته است. مهم نیست که در روزهای آینده برای احیای این رکوردگیری چگونه تلاش کنیم، همیشه لکه ای روی آن وجود خواهد داشت.»

به گفته شلبی، شرکت SSC به زودی با ابرخودروی تواتارا برای تکرار رکوردگیری باز می گردد و این بار از برترین تجهیزات و چندین GPS برای ثبت رکورد دقیق استفاده خواهد کرد.

با توجه به قوانین کتاب رکوردهای گینس، برای ثبت سریع ترین رکورد سرعت جهان، خودرو باید یک مسیر معین را در دو جهت بپیماید و سریع ترین میانگین را از آن خود کند. به همین دلیل، رکورد ثبت شده توسط بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۵۰۰+، که تنها در یک مسیر انجام شد، به صورت رسمی پذیرفته نشده است. بنابراین SSC بار دیگر این شانس را در اختیار دارد تا بتواند رکورد سریع ترین خودروی تولیدی در جهان را به نام خود ثبت کند.

ویژگی های فنی SSC تواتارا

ابرخودروی SSC تواتارا با بهره گیری از پیشرانه ۵.۹ لیتری ۸ سیلندر تویین توربوی منحصر به فرد خود، ۱۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۲۸ نیوتن متر گشتاور با سوخت E85 تولید می کند. این قدرت با استفاده از سوخت با اکتان ۹۱ به ۱۳۵۰ اسب بخار کاهش می یابد. انتقال قدرت نیز توسط جعبه دنده ۷ سرعته دستی به چرخ های عقب صورت می گیرد.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Autocar – Carbuzz

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.