رکورد سرعت جهان توسط SSC تواتارا شکسته شد

رکورد سرعت جهان توسط SSC تواتارا شکسته شد

ابَرخودروی «SSC تواتارا» به تازگی توانسته است با پشت سر گذاشتن «بوگاتی شیرون» و «کونیگزگ آگرا R» رکورد سرعت جدیدی را برای خودروهای تولیدی به ثبت برساند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اولین بار در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۲۰۰۷ بود که شرکت «شلبی سوپرکارز» با نشان “SSC” توانست با ابرخودروی تواتارا رکورد سرعت جدیدی را به ثبت برساند. در آن سال، تواتارا با ثبت میانگین سرعت ۴۱۲.۲۲ کیلومتر بر ساعت در دو جهت مختلف توانست به سریع ترین خودروی تولیدی جهان تبدیل شود.

رکورد سرعت جهان توسط SSC تواتارا شکسته شد

 از آن زمان تاکنون این افتخار چندین بار میان «بوگاتی» و «کونیگزگ» جابه‌جا شده، به طوری که آخرین رکورد سرعت در جهان با ۴۹۰.۴۸ کیلومتر بر ساعت در اختیار بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۳۰۰+ است. با این وجود، نمونه خاص از شیرون سوپراسپرت جزء خودروهای تولیدی با تیراژ بالا محسوب نشده و این رکورد کماکان تا امروز در اختیار کونیگزگ آگرای R با ۴۴۷.۱۹ کیلومتر بر ساعت بوده است.

رکورد سرعت جهان توسط SSC تواتارا شکسته شد

اما امروز داستان رقابت های جذاب برای ثبت رکورد سرعت جدید با یک قهرمان جدید مواجه شده است. “SSC Tuatara” نام ابرخودرویی است که به تازگی موفق به ثبت رکورد سرعت جدید برای خودروهای تولیدی شده است. این خودرو، که نام آن از یک نوع خزنده گرفته شده، توانسته است در مسیر Route 160 خارج از لاس وگاس، رکورد سرعتی بیش از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

رکورد سرعت جهان توسط SSC تواتارا شکسته شد

 اگر به طور دقیق تر بخواهیم صحبت کنیم، SSC تواتارا در دو تلاش خود برای ثبت رکورد سرعت در دو جهت، به ترتیب رکوردهای ۴۸۴.۵۳ (۳۰۱.۰۷ مایل) و ۵۳۲.۹۳ کیلومتر بر ساعت (۳۳۱.۱۵ مایل) را ثبت کرده است. بدین ترتیب، ابرخودروی تواتارا با میانگین سرعت ۵۰۸.۷۳ کیلومتر بر ساعت (۳۱۶.۱۱ مایل) در دو تلاش خود به سریع ترین خودروی تولیدی در جهان تبدیل شده است.

رکورد سرعت جهان توسط SSC تواتارا شکسته شد

 به گفته «الیور وب» (Oliver Webb)، راننده خودرو، تواتارا باز هم برای ثبت سرعت های بالاتر قدرت داشت. به گفته وی، خودرو در ۵ ثانیه آخر ۳۲ کیلومتر بر ساعت سرعت گرفته و این نشان از قدرت خارق العاده تواتارا در دورهای بالا دارد. ثبت رکورد سرعت گیری ابرخودروی SSC به وسیله یک GPS مخصوص صورت گرفته که با ۱۵ ماهواره در ارتباط بوده است. بدین ترتیب، پس از انجام آزمایش یک ساعته و تلاش در دو جهت، نام SSC تواتارا به عنوان سریع ترین خودروی تولیدی جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

ویژگی های فنی SSC Tuatara

رکورد سرعت جهان توسط SSC تواتارا شکسته شد

ابرخودروی SSC تواتارا از پیشرانه ۵.۹ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو با ۱۷۵۰ اسب بخار قدرت در سوخت E85 بهره می برد. این پیشرانه، که توسط تیونر نلسون ریسینگ تولید شده، از میل لنگ Flat Plane بهره می برد. با استفاده از سوخت مرغوب شهری با اکتان ۹۱، قدرت پیشرانه به ۱۳۵۰ اسب بخار کاهش می یابد. ابرخودروی موتور میانی SSC تنها ۱۲۴۷ کیلوگرم وزن دارد و از ضریب درگ ۰.۲۷۹ بهره می برد.

تیراژ تولید تواتارا تنها به ۱۰۰ دستگاه محدود شده است و قیمت پایه ای آن از ۱.۶۲۵.۰۰۰ آغاز می شود. در بالاترین نسخه و با استفاده از پکیج های داون فورس، قیمت خودرو به ۱.۹ میلیون دلار می رسد.

در حالی که بوگاتی به صورت رسمی از رقابت برای ثبت رکورد سرعت جهان کنار کشیده است، اکنون تنها ابرخودروهای «هنسی ونوم F5» و «کونیگزگ جسکو ابسولوت» از رقبای SSC به شمار می روند.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.