سوپراسپرت آکورا NSX 2021 با رنگ آبی جدید رونمایی شد

سوپراسپرت آکورا NSX 2021 با رنگ آبی جدید

شرکت «آکورا» به تازگی از سوپراسپرت “NSX” با مدل ۲۰۲۱ و در رنگ جدید آبی “Long Beach” رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

از زمان معرفی نسل اول NSX در سال ۱۹۹۰ تاکنون، این خودرو به عنوان یکی از محبوب ترین خودروهای ژاپنی شناخته شده است. با معرفی نسل دوم NSX در سال ۲۰۱۶، این مدل وارد فاز تازه ای از تاریخچه خود شد و در زمره خودروهای سوپراسپرت قرار گرفت. اکنون شرکت آکورا از مدل جدید NSX با رنگ مخصوص آبی Long Beach رونمایی کرده است. این در حالی است که آکورا در سال گذشته نیز NSX را با رنگ زرد مخصوص رونمایی کرده بود.

سوپراسپرت آکورا NSX 2021 با رنگ آبی جدید

برای رنگ های خاص NSX نام “Heritage Edition” درنظر گرفته شده است که در سنت این شرکت و ساخت اولین نسل NSX ریشه دارد. در اصل، آبی Long Beach یکی از رنگ های کمیاب قابل سفارش در نسل اول آکورا NSX بوده است. تنها ۸۸ دستگاه از این خودرو بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ با رنگ آبی مخصوص عرضه شده بودند. شرکت آکورا رنگ آبی جدید خود را به عنوان یک آپشن ۱۰۰۰ دلاری برای NSX 2021 درنظر گرفته است.

سوپراسپرت آکورا NSX 2021 با رنگ آبی جدید

 فارغ از رنگ جدید، آکورا قیمت درنظر گرفته شده برای مدل مذکور را نیز منتشر کرده است. قیمت پایه ای این خودرو، بدون احتساب هزینه تحویل، ۱۵۷.۵۰۰ دلار خواهد بود. قیمت این خودرو از سال قبل تاکنون تغییری نیافته است، زیرا تغییر اساسی در ویژگی های خودرو نیز شکل نگرفته است.

ویژگی های فنی آکورا NSX مدل ۲۰۲۱

سوپراسپرت آکورا NSX 2021 با رنگ آبی جدید

همانند مدل ۲۰۲۰، آکورا NSX در مدل ۲۰۲۱ نیز از پیشرانه ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر تویین توربوشارژ هیبریدی با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. این پیشرانه با سه موتور الکتریکی و بسته باتری ۱.۳ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی هماهنگ شده است. در نتیجه، قدرت ترکیبی آکورا NSX به ۵۷۳ اسب بخار و گشتاور آن به ۶۴۴ نیوتن متر می رسد.

سوپراسپرت آکورا NSX 2021 با رنگ آبی جدید

انتقال قدرت نیز از طریق جعبه دنده ۹ سرعته خودکار به تمامی چرخ ها صورت می گیرد. با این تفاسیر، سوپراسپرت ۱.۷۵۹ کیلوگرمی آکورا تنها در مدت زمان ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رسد که بسیار قابل تحسین است. بیشینه سرعت نیز در عدد ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

مدل جدید آکورا NSX از اوایل سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.