سربلندی لندروور دیفندر جدید در تست های ایمنی اروپا + ویدیو

لندروور دیفندر

تقریباً بیش از یک سال از رونمایی جهانی نسل جدید «لندروور دیفندر» می گذرد. اگرچه گویی سال ها از زمان معرفی آن گذشته است، اما هنوز هم بسیاری از مردم دنیا با این خودرو غریبه اند. به همین منظور، ویدیویی از تست تصادف دیفندر جدید در فضای مجازی منتشر شده است تا ایمنی غیرفعال این شاسی بلند آفرودی را بیش تر به رخ بکشد. نتیجه هم بسیار خوب به نظر می رسد. در واقع، بهتر از خوب!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مؤسسه «یورو انکپ» اطلاعات جدیدی از تست تصادف دیفندر در شرایط مختلف منتشر کرده است. در این اطلاعات، چگونگی حفاظت از سرنشینان بزرگ‌سال، کودک و عابرین پیاده مورد تحلیل قرار گرفته است. این تست ها همچنین عملکرد سیستم ترمز اضطراری و رادار حرکت بین خطوط را هم مورد ارزیابی قرار می دهند. در نهایت، دیفندر موفق به کسب پنج ستاره ایمنی شده است که امتیازی چشم گیر به حساب می آید. این امتیاز با توجه به ایمنی خودرو در شاخه های حفاظت از بزرگ‌سال، حفاظت از کودک، کاربران آسیب پذیر جاده و سطح آپشن های کمک ایمنی به دست آمده است.

از میان شاخه های نام برده، دیفندر کم ترین امتیار را در شاخه کاربران آسیب پذیر دریافت کرده است، اما با این وجود، باز هم امتیاز ۷۱ درصدی را از این بخش کسب می کند. در این تست ها، تأثیر آسیب ناشی از برخورد سر عابر پیاده با کاپوت خودرو و پای او با سپر جلو هم بررسی شده است. در بخش امکانات کمک ایمنی، نحوه مواجه سیستم ترمز اضطراری خودکار با عابران پیاده، دوچرخه سوارها و سایر خودروها تحت پالایش قرار گرفت.

بالاترین امتیاز کسب شده توسط این آفرودر مربوط به حفاظت از سرنشینان است. در هر دو بخش بزرگ‌سال و کودک، دیفندر نمره ۸۵ درصد را کسب می کند و می بینیم که چگونه ضربات در بدنه خودرو جذب می شوند. کابین دیفندر فقط ممکن است از یک سمت تهدید شود و آن، درهای کناری هستند. البته اگر ضربه بسیار محکم باشد، ممکن است سقف هم دچار شکافتگی شود. با این حال، در بیش تر تست ها، کابین دست نخورده باقی مانده و استحکام خود را تا حد بسیار خوبی حفظ کرده است.

تست های ایمنی بر روی نسخه چهاردر و فرمان راست دیفندر ۱۱۰ انجام گرفته اند. خودرویی که از پیشرانه ۲.۰ لیتری دیزل بهره می برد. بنا به گفته یورو انکپ، این نمره ها را می توان به تمام نسخه های دیفندر تعمیم داد. البته هنوز مشخص نیست که برای نسخه های دودر نیز چنین امتیازاتی به دست می آید یا نه! گفتنی است که دیفندرهای جدید هنوز در تست های ایمنی آمریکا شرکت نکرده اند.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.