سدان جدید بی وای دی شکار عکاسان شد

سدان جدید بی وای دی

در روزهای گذشته تصاویری در رسانه های چینی منتشر شده که سدان جدید «بی وای دی» را پیش از معرفی به ما نشان می دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

تصاویر منتشرشده مربوط به مدل “e9” از بی وای دی است که کاملاً براساس طراحی و مهندسی مدل هان ساخته شده و در رده سدان های متوسط قرار می گیرد. در واقع، این خودرو همان خطوط طراحی «هان» را دارد اما لوگوی قدیمی بی وای دی را روی آن می بینیم. این سبک طراحی که علاوه بر هان در مدل های جدید بی وای دی مثل تانگ جدید می بینیم،موسوم به چهره اژدها است و از تحولات جدید بی وای دی در سال های جدید ورود به این نوع طراحی مدرن و جذاب می باشد.

سدان جدید بی وای دی

در جلو طرح چندضلعی جلوپنجره را داریم که در ابعاد بزرگ و با خطوط افقی کرومی طراحی شده و در کناره ها چراغ های باریک را داریم که در زیر کاسه چراغ، چراغ های روز دیده می شوند. سپر طرحی سه بعدی دارد و شکل آن باعث شده چهره خودرو عضلانی تر به نظر برسد و در گوشه های سپر ورودی های هوای بزرگ باز هم با خطوطی کرومی دیده می شوند که با طراحی جلوپنجره همخوانی دارد. در مجموع، می توان طراحی جلوی این خودرو را زیبا و مدرن و در عین حال، اسپرت ارزیابی کرد.

حتماً بخوانید: معرفی نسخه فیس لیفت بی وای دی تانگ

سدان جدید بی وای دی

در عقب، چراغ های ال ای دی را داریم که به هم پیوسته طراحی شده اند و در میان آن خطی افقی و کرومی قرار گرفته است. در زیر این چراغ بلند شعار نشان بی وای دی (رؤیایت را بساز) نوشته شده است که مخفف آن همان بی وای دی می شود. سپر عقب نسبت به آن چه در جلو دیده می شد آرایه های برجسته کم تری را دارد و در قسمت پایینی آن یک تورفتگی ذوزنقه ای بزرگ برای قرارگیری پلاک طراحی شده است. در مجموع، طراحی این خودرو در عقب هماهنگی خوبی با جلو دارد اما می توان گفت پیچیدگی خطوط در عقب کم تر شده است.

سدان جدید بی وای دی

درون کابین باز هم شباهت ها با مدل هان بسیار است و طرح کلی داشبور دقیقاً مشابه همان چیزی است که در هان دیده می شد. این سبک طراحی برخلاف بسیاری از تولیدکنندگان دیگر از طرحی متقارن پیروی می کند. در وسط صفحه نمایش بزرگ و لمسی را داریم که به صورت افقی و عمودی تنظیم می شود و در زیر آن، دریچه های تهویه وسط به شکلی غیرمتعارف در پایین قرار گرفته اند و در کنار دسته دنده دکمه های زیادی برای کنترل و فعال سازی آپشن های این خودرو قرار گرفته اند.

در بحث پیشرانه، بی وای دی e9 به پیشرانه الکتریکی مجهز است که نهایت قدرت ۲۲۲ اسب بخار را دارد. این پیشرانه دقیقاً همان پیشرانه ای است که در بی وای دی هان الکتریکی دیفرانسیل جلو استفاده شده بود.

محمدرضا پاداش

پایگا خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.