“سایپا کوییک دنده ای” بزودی روانه ی بازار می شود + قیمت

بررسی سایپا کوییک در خیابان های تهران
گروه خودروسازی سایپا در آخرین اطلاعیه ی قیمت جدید محصولاتش، برای اولین بار بهای رسمی کوییک دنده ای را هم اعلام کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8


پیش از این یادآور می شویم که شما مخاطبان اسب بخار می توانید با کلیک بر روی لینک ها ویدیوی تست و بررسی سایپا کوییک و شتاب سایپا کوییک را تماشا نمایید.

مدیران 777 مدیران 777

طبق بخشنامه ی جدید سایپا، کوییک دنده ای حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از ساینای دنده ای گرانتر است و بهای ۴۶ میلیون تومان به این خودروهای هاچبک کراس تعلق گرفته است. اما شاید برای شما سوال باشد که کوییک دنده ای ۴۶ میلیون تومانی، از نظر مشخصات و امکانات تا چه حد به نسخه ی اتوماتیک فعلی موجود در بازار نزدیک است؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که طبق اطلاعات موجود در وبسایت سایپا، حتی در بحث ظاهری هم این دو تیپ کوییک متفاوت از هم بوده و در اصل می توان کوییک دنده ای را نسخه ی هاچبک کراس ساینای دنده ای دانست. زیرا کوییک اتوماتیک از نظر امکانات و برخی مشخصات به مراتب در جایگاه بالاتری از نسخه ی دنده ای خود قرار می گیرد و مقایسه ی کوییک دنده ای با ساینای دنده ای به مراتب راحتتر از مقایسه ی این خودرو با نمونه ی اتوماتیکش است!
بر خلاف کوییک اتوماتیک که به امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، سنسور باد لاستیک، نمایشگر، دوربین عقب، رهیاب ماهواره ای، چراغ روشنایی روز، کروز کنترل و محدود کننده ی سرعت، کامپیوتر سفر و… مجهز است، کوییک دنده ای هیچ کدام از این امکانات را ندارد و تنها به شیشه ها و آینه های برقی، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه الکتریکی دستی و سنسور پارک عقب مجهز است.
کارشناسان صنعت خودرو معتقد هستند که به خاطر تحریم ها، سایپا نتوانست تا همکاری خود را پانچ بلژیک برای تامین جعبه دنده ی CVT کوییک ادامه دهد. برای همین مجبور شد تا تولید این خودرو را متوقف نماید. اما سوال اینجاست که آیا کوییک به عنوان یک خودروی ملی حتی در بحث چراغ روشنایی روز، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، بلوتوث، نمایشگر، دوربین عقب، سنسور باد لاستیک، کامپیوتر سفر و فرمان کمکی برقی هم وابستگی ۱۰۰ درصدی به خارج کشور داشته و حال نمی تواند قطعات آن را وارد کنند؟

پیش از این کوییک اتوماتیک توانسته بود تا به خاطر سطح امکانات رفاهی تا حدی خود را از سایر مجصولات اقتصادی سایپا جدا کند و حتی با قیمتی به مراتب بالاتر از آن ها، خود را ارزشمندتر از خودروهایی چون تیبا و ساینا معرفی کند. با اینکه پلتفرم کوییک هم مانند تیبا و ساینا در خانواده ی X200 جای داشت، اما همین تغییر سطح امکانات رفاهی باعث شده بود تا قشر متفاوتی از مشتریان به سراغ خرید از سایپا بیایند. اما حال که قرار است سایپا کوییک در نسخه ی دنده ای آن هم بدون هیچ گونه تفاوت با ساینا و تیبا۲ عرضه شود، آیا می تواند موفقیت قابل قبولی را برای سایپا داشته باشد؟
شاید داشتن طراحی ظاهری شبه کراس اوور برای کوییک بتواند ارزش افزوده ی قابل قبولی برای مشتریان ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان به حساب آید و در نهایت سایپا کوییک دنده ای بتواند با قیمت کارخانه ای ۴۶ میلیون تومان موفق ظاهر شود.

آلبوم تصاویر سایپا کوییک اتوماتیک:

پایگاه خبری اسب بخار

عکس ها: علیرضا پاداش- عرفان حمیدی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.