زمان عرضه و تولید پژو ۳۰۱ جدید مشخص شد

پژو 301 با چه مشخصاتی در تابستان 98 می آید؟
مدیر عامل شرکت ساپکو ( شرکت تابعه ی ایران خودرو ) اعلام کرده است که از اواخر سال ۱۳۹۸، تولید آزمایشی و عرضه ی پژو ۳۰۱ جدید به صورت رسمی در ایران خودرو آغاز خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این در حالی است که قرار بود، این خودرو در تابستان ۱۳۹۷ به بازار ایران بیاید و بعد از وقوع تحریم ها اعلام شد که ایران خودرو برنامه دارد تا از اواخر سال ۹۷، پژو ۳۰۱ جدید را به جاده های کشور بفرستد. بر اساس اطلاعات موجود، ایران خودرو برنامه دارد تا نسخه ی فیس لیفت ۳۰۱ را به خط تولید خود بیارود و از سویی آن را با پیشرانه ی EC5 ایرانیزه تولید خواهد کرد. پیشرانه ی EC5 نمونه ی ارتقا یافته ی پیشرانه ی TU5 است که توانی حدود ۱۱۴ تا ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ تولید می کند و به زمان بندی هوشمند و متغیر سوپاپ ها و پمپ روغن متغیر مجهز است. بر اساس شنیده ها، پژو ۳۰۱ در ابتدا با جعبه دنده ی ۵ سرعته ی دستی به دست مشتریان می رسد و سپس جعبه دنده ی ۶ سرعته ی اتوماتیک آیسین نیز به انتخاب های مشتریان اضافه می شود.
پژو ۳۰۱ فیس لیفت به امکاناتی نظیر بلوتوث، ۴ کیسه ی هوا، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل و محدود کننده ی سرعت، کامپیوتر سفر، دی لایت، سنسور نور و باران و… مجهز است. سانروف، مانیتور، دوربین عقب و برخی امکانات دیگر به صورت سفارشی بر روی ۳۰۱ در بازارهای دیگر ارائه می شوند و هنوز معلوم نیست که آیا ایران خودرو این امکانات اضافه را به مشتریان ایرانی ارائه می دهد یا خیر؟
بر اساس گفته های مدیر عامل ساپکو، پژو ۳۰۱ تولید داخل قیمتی فراتر از دنا پلاس را خواهد داشت. همچنین بر اساس تصاویر موجود، چند وقتی است که تولید آزمایشی ۳۰۱ جدید در ایران خودرو آغاز شده و بحث تولید و عرضه در اواخر سال ۱۳۹۸، گویا به خاطر مسئله ی افزایش سطح داخلی سازی مطرح شده است. آن طور که مشخص است، ایران خودرو می خواهد تا در اواخر سال آینده، پژو ۳۰۱ فیس لیفت را با داخلی سازی فراتر از ۸۰ درصد به بازار ایران عرضه کند.


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.