تست های فنی پژو ۳۰۱ ادامه دارد + تصاویر

پژو 301 ایران خودرو

شب گذشته خبرنگار «اسب بخار»، تصاویری از پژو ۳۰۱ گذر موقت را در محدوده خیابان بنی هاشم و مجیدیه تهران تهیه کرد. با توجه به این عکس ها، گویا همچنان تست های فنی پژو ۳۰۱ تولید داخل از سوی ایران خودرو برگزار می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ در تیر ماه ۱۳۹۸ گروه صنعتی ایران خودرو خط تولید پژو ۳۰۱ فیس لیفت را افتتاح کرد. به همین منظور چند دستگاه از این خودرو با پلاک گذر موقت سری آزمایش فنی به جاده ها آمدند و مراحل تست های پیمایش و استاندارد را طی پشت سر گذاشتند. اما بعد از چند ماه مشخص شد که ایران خودرو تولید پژو ۳۰۱ را از دستور کار خود خارج کرده و می خواهد تا نمونه ایرانیزه این سدان اقتصادی را با نشان تجاری خود تولید کند.

حتما بخوانید: مشخصات نهایی و کاتالوگ ایران خودرو K132 منتشر شد + تصاویر

چندی پیش شاهد بودیم که این شرکت سدان K132 را به بازار معرفی کرد. کی ۱۳۲ دقیقا نمونه ایرانی پژو ۳۰۱ فیس لیفت است که تنها در بخش طراحی چراغ ها، سپرها، درِ صندوق، رینگ، غربیلک فرمان و برخی قسمت های دیگر نسبت به ۳۰۱ تفاوت دارد. برای همین این احتمال وجود دارد که با توجه به شباهت فنی و ساختار K132 و پژو ۳۰۱، برخی تست های داخلی سازی قطعات گروه PSA بر روی نمونه های تولیدی ۳۰۱ انجام شود و بعدها نتایج آن برای تولید انبوه ایران خودرو K132 استفاده گردد.

حتما بخوانید: بالاخره تصاویر رسمی «ایران خودرو K132» منتشر شد

پژو ۳۰۱ قرار بود تا با ظاهر فیس لیفت و پیشرانه ۱٫۶ لیتری EC5 در ایران خودرو تولید شود. ۱۱۰ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور از ویژگی های پیشرانه این سدان اقتصادی بود و مشتریان می توانستند تا جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک آیسین را بر روی آن سفارش دهند. نمونه اتوماتیک پژو ۳۰۱ تولید داخل از نظر امکانات در جایگاه بهتری قرار داشت و امکاناتی نظیر سانروف، تهویه الکتریکی، تریم داخلی چرم و پارچه، رینگ آلومینیومی دو رنگ، کیسه هوای جانبی جلو و… در آن دیده می شد.

حتما ببینید: معرفی ویدیویی پژو ۳۰۱ تولید داخل

حال با توجه به پیش فروش های انجام شده برای ایران خودرو کی ۱۳۲، شاهد هستیم که ویژگی های شبیه به پژو ۳۰۱ دنده ای و اتوماتیک برای این سدان داخلی در نظر گرفته شده است.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.