رونمایی از کانسپت جذاب چانگان در نمایشگاه پکن

رونمایی از کانسپت جذاب چانگان در نمایشگاه پکن

کمپانی چینی «چانگان» با محصولات متنوعی به نمایشگاه پکن آمده است اما جذاب ترین خودرویی که در غرفه این کمپانی دیده می شود کانسپتی با نام “Vision-V” است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

کمپانی چانگان که سال ۲۰۲۰ را باقدرت شروع کرده بود، حالا در نمایشگاه خودروی پکن افزون بر محصولات جدیدی مثل اوشان X5، کانسپت جذاب Vision-V را نیز به غرفه خود آورده است که دومین خودرو از سری “UNI” بعد از یونی تی محسوب می شود. سری جدید یونی از جدی ترین محصولات چانگان به شمار می رود و این یعنی نسخه تولیدی این کانسپت به زودی معرفی خواهد شد و طبق برنامه های این کمپانی چینی Vision-V یکی از پنج محصول آینده این کمپانی در سری یونی خواهد بود.

حتماً بخوانید: چانگان یونی تی (UNI-T) به عنوان یک کراس اوور کامپکت رونمایی شد

طراحی این کانسپت سبک منحصر به فردی را که در یونی تی دیده می شد دنبال می کند. خطوط طراحی در تمام نواحی بدنه پیچیدگی خاصی دارد و با دقت به گوشه های بدنه متوجه برجستگی هایی در آن می شویم که قبلاً در هیچ کدام از محصولات چانگان نمی دیدیم و این نشان از پیشرفت این خودروساز در بحث طراحی دارد. در نمای جلوی خودرو طرح ذوزنقه ای معکوس را در جلوپنجره می بینیم و چراغ های روز به صورت نازک در بالا قرار گرفته اند. همان طور که گفته شد، طراحی ظاهری خطوط طراحی یونی تی را دنبال می کند و البته بزرگ‌نمایی های معمول در طرح های مفهومی در این خودرو دیده می شود که احتمالاً در طراحی خودروی تولیدی از این بزرگ‌نمایی ها کاسته خواهد شد. نشان چانگان روی جلوپنجره بسته جلو به شکل یکپارچه و به صورت تکه‌ای برآمده از بدنه طراحی شده و چراغ های عقب به صورت کشیده و متصل به هم طراحی شده و نشان چانگان در وسط آن با ال ای دی روشن می شود.

رونمایی از کانسپت جذاب چانگان در نمایشگاه پکن

درون این خودرو طراحی مدرن و مختص به طرح های مفهومی دیده می شود. صفحه نمایش بزرگ و یکپارچه در وسط، سیستم اطلاعات و سرگرمی را ارائه می دهد و جلوآمپر دیجیتال هم اطلاعات خودرو و سفر را در اختیار راننده قرار می دهد. فرمان طرح مدرن و جذابی دارد و تعداد دکمه های درون کابین به حداقل رسیده تا امکانات همگی از طریق صفحه نمایش های لمسی کنترل شوند. نکته جالب در طراحی این کانسپت، حذف آینه های کناری و قرارگیری دوربین ها به جای آن هاست.

براساس ابعاد، کانسپت Vision-V در رده کراس اوورهای متوسط این کمپانی قرار می گیرد و در رده بالاتر از کراس اوور کامپکت یونی تی تولید خواهد شد. طول این خودرو ۴۹۰۰ میلی متر و فاصله محوری ۲۸۰۰ میلی متر است. طراحی این خودرو نشان می دهد با یک کراس اوور تمام برقی طرف هستیم، اما کمپانی چانگان در مورد مشخصات فنی و پیشرانه این خودرو اطلاعاتی منتشر نکرده اما رونمایی از این کانسپت در میان محصولات جدید چانگان نشانگر جدی بودن این کمپانی در تولید سری جذاب یونی است و به نظر می رسد محصولات جدید این سری را به زودی خواهیم دید.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.