خودرویی چینی، ارزان ترین خودروی برقی بازار آمریکا خواهد شد

خودروی برقی کندی K27

چندی پیش استارت آپ چینی «کندی» قیمت مینی خودروی برقی خود را برای بازار ایالات متحد آمریکا اعلام کرده بود، اما حالا همان قیمت ها را کاهش داده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

چین به عنوان یکی از بزرگ ترین حامیان تولید خودروی برقی در دنیا شناخته می شود و بیش ترین تیراژ خودروی برقی به بازار چین اختصاص می یابد. چندی پیش بود که در خبرها خواندیم یکی از تولیدکننده های چینی در زمینه خودروهای برقی در حال ورود به بازار آمریکاست و قرار است ارزان ترین خودروی برقی این بازار را عرضه کند. محصول استارت آپ کندی مدل “K27” نام دارد که یک خودروی کوچک و برقی است که قرار بود با قیمت ۱۲.۹۹۹ دلار در ایالات متحد آمریکا عرضه شود.

حالا به نظر می رسد که این خودرو از آن چه اعلام شده بود ارزان تر خواهد بود و این کمپانی اعلام کرده است که در ایالت کالیفرنیا قیمت این خودرو ۱۷.۴۹۹ دلار خواهد بود و پس از کسر اعتبارات مالیاتی فدرال، مبلغ پرداختی به ۷.۹۹۹ دلار خواهد رسید. البته براساس اعتبارات دیگر ایالت های آمریکا، قیمت این خودرو در ایالات دیگر گران تر از کالیفرنیا خواهد بود و فروش آن سخت تر است، اما با در نظر گرفتن قیمت این خودرو در کالیفرنیا متوجه می شویم که کندی K27 از نسل اول «نیسان لیف» کار کرده هم ارزان تر است، در حالی که، یک خودروی نوتر و مدرن تر است.

مدل K27 به عنوان یک خودروی کوچک مجهز به پک باتری با توان ۱۷.۶۹ کیلووات ساعتی است و با هر بار شارژ این مینی کار می توانید مسافت ۱۶۰ کیلومتر را بپیمایید. با در نظر گرفتن رنج مسافت و اندازه بدنه این خودرو مشخص است که K27 را می توان یک خودروی کوچک شهری و یا یک آفرودر شهری دانست. اگر بخواهیم باز هم مقایسه ای بین این خودرو با نسل اولیه نیسان لیف داشته باشیم می بینیم که رنج مسافت برای نیسان لیف عدد ۱۲۰ کیلومتر با هر بار شارژ را نشان می داد.

حداکثر سرعت این خودرو نزدیک به ۱۰۲ کیلومتر بر ساعت است و از این نظر به سختی به میزان کافیِ سرعت برای استفاده ایمن در بسیاری از مناطق آمریکا می رسد. با حداکثر قدرت ۲۷ اسب بخار مشخص است که اصلاً نباید انتظار شتاب گیری خاصی را از این خودرو داشته باشیم، اما در داخل با کابینی مواجه هستیم که بسیار فراتر از قیمت این خودرو طراحی شده و مدرن و جذاب است. در وسط صفحه نمایشی نسبتاً بزرگ سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و طراحی دورنگ در داخل بسیار جذاب به نظر می رسد. لوگوی کمپانی کندی را روی فرمان و کاپوت می بینیم که بسیار شبیه به نشان «تویوتا»ست.

خودروی برقی کندی K27

استارت آپ کندی اعلام کرده است قیمت پایینی که در ابتدا برای K27 در نظر گرفته با تخفیفات فروش ابتدایی محاسبه شده و پس از فروش اولیه، قیمت این خودرو افزایش پیدا خواهد کرد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

۱-ارزان ترین خودروی برقی بازار آمریکا چه نام دارد؟

ارزان ترین خودروی برقی آمریکا K27 است که محصول کمپانی چینی به نام کندی می باشد.قیمت این خودرو در ایالت کالیفورنیا پس از کسر اعتبارات مالیاتی مخصوص خودروهای برقی به ۷۹۹۹ دلار خواهد رسید.

۲-مشخصات فنی ارزان ترین خودروی برقی بازار آمریکا چیست؟

کندی K27 مجهز به پک باتری ۱۷.۶۹ کیلوواتی است که با هربار شارژ آن می توان مسافت ۱۶۰ کیلومتر را پیمود.حداکثر توان پیشرانه الکتریکی این خودروی کوچک و برقی ۲۷ اسب بخار است.

۳-امکانات و آپشن های کندی K27 چیست؟

این خودرو به عنوان یک خودروی برقی و اقتصادی امکانات پایه ای را دارد اما وجود یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ لمسی در کنار تریم دو رنگ داخلی از امکانات جذاب آن است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.