جوابیه سایپا در خصوص انتشار ویدیو تست ترمز تیبا

انتشار ویدیو تست های محرمانه تیبا پس از سال ها - بخش اول
گروه خودروسازی سایپا، در پی انتشار ویدیو تست ترمز تیبا در زمان معرفی این خودرو، جوابیه ای را در مورد سیستم ترمز این خودرو به این رسانه اعلام کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

طبق قوانین حاکم بر مطبوعات و رسانه، جوابیه گروه خودروسازی سایپا به شرح زیر است:

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مدیر مسئول محترم سایت خبری اسب بخار
با سلام و احترام
در پی انتشار ویدئویی تحت عنوان ” تست های محرمانه تیبا پس از سال ها” که در صفحه آن سایت خبری در تاریخ ۲۱/۳/۹۷ قرار گرفته ، خواهشمند است وفق قانون مطبوعات نسبت به انتشار جوابیه گروه خودروسازی سایپا جهت تنویر افکار عمومی عینا در همان صفحه اقدام مقتضی صورت پذیرد.
فاز اول کالیبراسیون سیستم ترمز ABS یا به عبارتی کالیبراسیون High µ تحت پروتکلی مشخص بر روی سطوح آسفالت خشک ، آسفالت خیس و بازالت ( سطح سرامیکی با ماکزیمم ضریب اصطکاک ۰.۳ ) تحت شرایط مختلف صورت میگیرد و پس از انجام تنظیمات متناسب شرایط اختصاصی هر خودرو برای شرایط High µ بالانس می گردد. سپس در فاز دوم کالیبراسیون، تمامی این تنظیمات در شرایط Low µ در سطوح برف و یخ تکرار می شود تا نهایتا سیستم ترمز ABS تحت شرایط و وضعیت های مختلف ترمز گیری به صورت بهینه کالیبره شود.
لذا فیلم پخش شده از آن رسانه مربوط به فاز اول کالیبراسیون سیستم ترمز ABS محصول تیبا است که بر روی نمونه تولید شده در زمان اجرای پروژه در Proving Grand Bosch در کشور آلمان انجام شده است و چند بخش از وضعیت های مختلف تستهای ترمزگیری کالیبراسیون ABS مانند drive بر روی سطح بازالت و ترمز گیری در وضعیت های ABS On و ABS Off در این فیلم پشت سر هم مونتاژ شده که نه تنها به معنی وجود مشکل در سیستم ترمز ABS نیست، بلکه نشان دهنده نقطه قوت آن نیز می باشد، زیرا نشان می دهد شرایط مختلف ترمزی و تنظیمات آن دقیقا مطابق پروتکل تستهای فاز اول کالیبراسیون سیستم ABS شبیه سازی و با دقت لازم انجام شده است و خوشبختانه در حال حاضر سیستم ترمز ABS محصول تیبا یکی از حساس ترین و دقیق ترین عملکرد ها را دارد .

اداره ارتباط با رسانه ها و نشر اطلاعات
گروه خودروسازی سایپا

جوابیه سایپا به انتشار ویدیو تست ترمز تیبا

چندی پیش گروه مستند اسب بخار ویدیو کوتاهی را در خصوص تست ترمز تیبا در شرایط سطوح خیس منتشر کرد. این فیلم در گذشته به عنوان مدارک محرمانه تست تیبا قبل از رونمایی دانسته می شده و حال می توانید با کلیک بر روی لینک آن را تماشا نمایید.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.