انتشار ویدیو تست های محرمانه تیبا پس از سال ها – بخش اول

انتشار ویدیو تست های محرمانه تیبا پس از سال ها - بخش اول
به تازگی فایل های تصویری به دست گروه مستند اسب بخار رسیده است که مراحل تست های ایمنی و فنی پروژه S81 یا همان تیبا سایپا را فاش می کند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

حال این گروه با بررسی این ویدیوها قصد دارد تا در صورت امکان پذیر بودن انتشار آن ها، در گزارش های مختلف ویدیوهای این تست ها در اختیار عموم قرار دهد. در بخش اول این گزارش، انتشار تست ترمز تیبا در شرایط جاده ای خیس منتشر شده است.
تیبا به عنوان اولین خودرو ملی سایپا در سال ۱۳۸۷ رونمایی شد. کار بر روی طراحی این خودرو، ابتدا در حدود سال ۱۳۷۵ و با پروژه‌ای به نام S81 در سایپا آغاز شد و کار طراحی آن توسط تیم ایتالیایی کامل گردید. اما در سال ۱۳۸۳، این پروژه کنار گذاشته شد و مجدداً در سال ۱۳۸۷ کار بر روی آن آغاز شد و در طراحی بخش‌هایی از آن خودرویی که توسط تیم ایتالیایی طراحی شده بود، مخصوصاً قسمت عقب آن تغییراتی اعمال شد. این تست ها قبل از رونمایی در یکی از کشورهای اروپایی و مراکز تحقیقاتی خارج از کشور انجام شده است. برخی حرف ها حاکی از آن است که نسخه های حاضر در تست های جهانی از کشوری به غیر از ایران به مرکز تست ارسال شده است. زیرا سایپا این خودرو را با مشارکت شریک خارجی طراحی کرده و ساخته و گویا تیبا حاضر در ویدیوها و تست ها، کمی تفاوت از نسخه نهایی است. البته برخی شنیده ها حاکی از آن است که بعد از این تست ها، اشکال های تیبا تا حد زیادی بر طرف شده و امروز این مشکلات را ندارد.

در این تست، یک دستگاه تیبا اولیه گویا با سیستم ترمز مشابه کیا ریو وارد مسیر خیس بر ترمزگیری می شود. در این ویدیو مشخص است که در تکرارهای مختلف، تیبا آنچنان نمی تواند خط ترمز مناسبی را داشته باشد و عملا در برخی لحظه ها، تعادل محور عقب خودرو از بین می رود.

۳.۷ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.