جنگ دو جبهه نظامی و امنیتی برای تصاحب خودروسازی آغاز شد

پژو 301
از مدت ها قبل، با بالا گرفتن بحث واگذاری دو شرکت ایران خودرو و سایپا شاهد آغاز تحرکات زیادی در بخش های مختلف ساختار اقتصادی کشور بودیم. اما در چند روز گذشته، جدال دو نهاد نظامی و امنیتی برای تصاحب خودروسازان کشور بیشتر شده و حال شاید امروز بتوان به ابعاد مختلف آن در رسانه ها پرداخت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در کنار بحث واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی و خروج سهم دولت از بدنه ایران خودرو و سایپا، بسیاری از فعالان اقتصادی برای خرید این سهام اعلام آمادگی کردند. اما خرید ایران خودرو و سایپا تنها نیاز به اعلام آمادگی ندارد و در اصل باید در پشت پرده ماجرا وارد جنگ و جدال تمام عیاری شد! جدالی که گاهی باعث حذف کلی برخی افراد می شود و از سویی می تواند در یک لحظه، بخش اقتصادی را به قطب اول کشور تبدیل نماید.
با اینکه امروز در اکثر رسانه ها جدال میان قطعه سازان برای خرید ایران خودرو و سایپا به نمایش در می آید، اما واقعیت ماجرا این است که در پشت پرده، دعوای به مراتب شدیدتری آغاز شده و باعث گردیده تا امروز بسیاری از رقبا و موانع سر راه کنار گذاشته شوند. فعالیت های برخی بخش های اقتصادی که هیچگاه ردپایی از خود باقی نمی گذارند و امروز سعی دارند تا اذهان عمومی را در بحث خصوصی سازی خودروسازان، به سمت دیگر هدایت کنند و خود در سکوت خبری، برنامه هایشان را پیش ببرد.
امروز در کنار تمام دعواهای خصوصی سازی صنایع خودروسازی، لایه پنهانی وجود دارد که از دید عموم جامعه مخفی شده است. در این میان برخی جبهه های سیاسی و رسانه ها وظیفه دارند تا برای مردم پیش زمینه ای از مشکلات خصوصی سازی را مطرح کنند و از سویی باید مقبولیتی در جامعه ایجاد شود تا دو جبهه نظامی بتوانند به خواسته عموم مردم سکان هدایت خودروسازی را در دست بگیرند. نکته قابل توجه در مورد این اتفاق، برنامه ریزی بسیار دقیق رسانه ای برای رسیدن به هدف مورد بحث است و حتی برخی فعالان رسانه ای و اقتصادی ناخواسته به میان حمایت کنندگان از این رویداد مخفی آمده اند.
با گذشت بیش از یک سال از علنی شدن این ماجرا در پشت پرده خودروسازی، در روزهای اخیر عملا کنایه هایی از حضور نهاد های امنیتی و نظامی در فضای رسانه ای منتشر شده است. اما انتشار این محتواها هیچگاه به صورت کامل و شفاف نبوده و تنها تصویرسازی جذابی را به مخاطبان و مردم نشان می دهد!
شنیده ها و صحبت های منابع آگاه خبر از این می دهند که سایپا در آینده نزدیک به یکی از مهمترین بخش های صنایع دفاعی واگذار خواهد شد و حتی شاید این رویداد برای مردم مخابره نشود و تا سال ها، حضور نهادهای دفاعی در خودروسازی سایپا در لایه ای مخفی باقی بماند. از سویی ایران خودرو که مشتریان بیشتری دارد و در این یکساله دعواهای رسانه ای و سیاسی زیادی را در بحث واگذاری خود دیده است، در صورت کنار کشیدن رقبای اقتصادی در سایه حمایت یکی دیگر از ارگان های امنیتی و نظامی کشور قرار می گیرد. با توجه به برنامه ریزی های رسانه ای و کارگروه های خبره بر سر این کار، تا ثبت چنین رخدادی باید جامعه و مردم، خود خواهان این اتفاق باشند و جبهه های سیاسی مختلف هم در مجلس و دولت از چنین مسئله ای حمایت نمایند.
برخی افراد نام این دو نهاد امنیتی و نظامی را به صورت عامیانه «سپاه پاسداران» و «صنایع دفاع» اعلام می کنند!

مدیران 777 مدیران 777

پایگاه خبری اسب بخار
حسین دلاور

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.