تویوتا C-HR GR اسپرت معرفی شد

تویوتا C-HR GR اسپرت

تقریباً سه سال پیش بود که اعلام شد نسخه های “GR” از محصولات «تویوتا» در ژاپن عرضه می شوند و حالا برخی از آن ها را در بازارهای دیگر می بینیم. «تویوتا C-HR اسپرت» جدیدترین محصول تویوتا با پسوند GR در بازار اروپاست.

مدیران 777 مدیران 777

تقریباً سه سال پیش بود که اعلام شد نسخه های “GR” از محصولات «تویوتا» در ژاپن عرضه می شوند و حالا برخی از آن ها را در بازارهای دیگر می بینیم. «تویوتا C-HR اسپرت» جدیدترین محصول تویوتا با پسوند GR در بازار اروپاست.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

اکتبر گذشته بود که تویوتا C-HR GR اسپرت در ژاپن معرفی شد و حالا این خودروی اسپرت به بازار اروپا آمده است. پیشرانه های ۱.۸ و ۲ لیتر هیبرید در این خودرو دست نخورده اما تویوتا با اعمال تغییراتی در تعلیق، سواری این خودرو را جذاب تر از نسخه معمولی کرده است. این بار در نسخه ۱.۸ لیتری همانند نسخه ۲ لیتری سیستم تعلیق قوی تری داریم و حالا در هر دو نسخه پایداری بیش تر حس می شود. تغییرات دیگری که در نسخه GR اسپرت سی اچ آر داریم شامل تایرهای مخصوص و سیستم فنربندی جدید است. همچنین تویوتا ادعا می کند در نسخه GR اسپرت واکنش فرمان سریع تر از نسخه معمولی خواهد بود و فرمان پذیری در این خودرو بهتر انجام می شود.

در کنار تغییرات فنی ذکرشده در این خودرو قطعاتی مشکی رنگ را در قسمت چراغ ها، حاشیه مه شکن ها و جلوپنجره می بینیم تا این خودرو را از نظر ظاهری از نسخه معمولی متمایز کند. در قسمت پایین سپر برجستگی هایی بیش تر را می بینیم که باعث شده ظاهر این خودرو تهاجمی تر شود و در کنار موارد ذکرشده رینگ های ۱۹ اینچی با طراحی مخصوص برای این خودرو را داریم. نسل جدید C-HR را می توان در تنوع های دورنگ سفارش داد و امکان سفارش ۸ تنوع رنگی برای مشتریان فراهم می شود، اما برای نسخه GR اسپرت یک رنگ مخصوص خاکستری – مشکی هم در نظر گرفته شده است.

در داخل هم تغییراتی دیده می شود. برای مثال، چرم روکش صندلی ها و تودوزی داخل کاملاً متفاوت شده و روی صندلی ها نشان GR دیده می شود. صندلی های جلو به صورت استاندارد به گرم کن مجهز هستند و امکاناتی مثل چراغ های جلوی تمام ال ای دی، قابلیت اتصال اتو اندروید و اپل کارپلی به صورت استاندارد روی این خودرو قابل استفاده اند و برای داشتن سیستم صوتی JBL در این خودرو باید هزینه ای اضافه پرداخت شود.

تویوتا C-HR GR اسپرت

با توجه به این که تویوتا اعلام کرده بود نسخه قدرتمند از هر مدل را عرضه خواهد کرد پس احتمال آن می رود که طراحی نسخه ای قوی تر در دستور کار تویوتا باشد. البته اوایل سال جاری اعلام شده بود که کمپانی قصد دارد از موتور تقویت شده ۱.۶ لیتر و ۳ سیلندر «یاریس GR» در مدل C-HR استفاده کند اما هنوز هیچ چیز به صورت رسمی تأیید نشده است. پیشرانه ۱.۶ لیتری ذکرشده نهایت قدرت ۲۵۷ اسب بخار در اروپا و ۲۶۹ اسب بخار در ژاپن را دارد. پس می توان نتیجه گرفت در صورت استفاده از این پیشرانه در C-HR GR اسپرت، این خودرو می تواند رقیب مستقیمی برای «فورد پوما ST» در اروپا باشد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

۱-محصولات GR تویوتا در چه بازار هایی به فروش می رسند؟

تویوتا نسخه ای قوی تر از اکثر محصولات خود را با پسوند GR برای بازار ژاپن معرفی کرده است اما برخی از مدل ها در بازار های دیگر هم عرضه می شوند.برای مثال C-HR GR اسپرت در اروپا هم عرضه می شود.

۲-تویوتا C-HR GR اسپرت چه ویژگی های فنی دارد؟

این خودرو با همان موترو های هیبرید ۱.۸ و ۲ لیتری نسخه معمولی عرضه می شود و تقویت هایی را در بحث سیستم تعلیق این خودرو داریم.البته ممکن است در آینده نسخه ای قوی تر با پیشرانه تنظیم شده یاریس GR عرضه شود که نهایت قدرت ۲۵۷ اسب بخار در اروپا و ۲۶۹ اسب بخار در ژاپن را دارد.

۳-ویژگی های کابین تویوتا C-HR چیست؟

چرم روکش صندلی ها و تودوزی داخل کاملا متفاوت شده و روی صندلی ها نشان GR دیده می شود.صندلی های جلو بصورت استاندارد به گرمکن مجهز هستند و امکاناتی مثل چراغ های جلو تمام ال ای دی،قابلیت اتصال اتو اندروید و اپل کارپلی بصورت استاندارد روی این خودرو قابل استفاده اند و برای داشتن سیستم صوتی JBL در این خودرو باید هزینه ای اضافی پرداخت شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.