با مدیرعامل جدید ایران خودرو آشنا شوید

عباس علی آبادی
با برکناری هاشم یکه زارع از سمت مدیرعاملی ایران خودرو، امروز ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ عباس علی آبادی به عنوان مدیرعامل این گروه صنعتی انتخاب شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مسئولان علت برکناری یکه زارع را افزایش قیمت بدون مجوز خودروها اعلام کرده اند. البته که قبلا اعلام شده بود، افزایش قیمت خودروها در هفته گذشته به خاطر خطای سیستمی بوده و دوباره قیمت ها به وضعیت قبل خود در ایران خودرو بازگشته اند. اما آن طور که مشخص است، این اتهام به مدیریت ایران خودرو وارد است و برخی مسئولان احتمال خطای انسانی را افزایش قیمت های غیر قانونی می دانند.
حال چه افزایش قیمت غیر قانونی خودروها به خاطر خطای انسانی بوده باشد و یا خطای سیستمی، هاشم یکه زارع بعد از شش سال از دفتر مدیریت ایران خودرو خداحافظی می کند و عباس علی آبادی به جای او می آید. شاید بهتر باشد تا آشنایی بیشتری را با مدیرعامل جدید این خودروساز داشته باشیم.

مدیران 777 مدیران 777

عباس علی آبادی متولد ۱۳۴۰ است و تحصیلاتش را در رشته مکانیک و تا مقطع دکترا ادامه داده است. او فارغ التحصیل دانشگاه های تهران، شریف و خواجه نصیر الدین طوسی است و به عنوان یکی از اساتید دروس مختلف رشه مهندسی مکانیک شناخته می شود. علی آبادی در سال های گذشته سمت های مهمی را تجربه کرده و می تواند در سوابق او، معاونت وزیر نیرو را دید. از جمله برنامه‌ های او حین تصدی معاونت امور برق وزارت نیرو، استفاده از نیروگاه‌های تجدید پذیر، واقعی کردن قیمت برق و تکمیل نیروگاه‌های نیمه تمام بود.
او پس از فعالیت دولتی در وزارتخانه به عنوان مدیرعامل گروه مپنا انتخاب شد و تا پیش از ایران خودرو، در همان سمت مشغول به کار بود. عباس علی آبادی در دوره مدیریت در مپنا، توانست تا دوره های تحریمی مختلفی را پشت سر بگذارد و تجهیزات مهندسی مپنا را ارتقا دهد. لازم به ذکر است که از نگاه کارشناسان و اهالی صنعت، گروه مپنا به عنوان پیشرفته ترین صنعت فعال در کشور شناخته می شود و بخشی از دانش فنی این گروه مهندسی در دوره علی آبادی به دست آمده است.
بخش مهم و سود آور قراردادهای مپنا در حوزه نیروگاه های برق و فروش توربین های گاز و بخار، در زمان عباس علی آبادی منعقد شده و دوران طلایی مپنا نیز در بخشی از سال های فعالیت او ثبت گردیده است. ادامه همکاری با زمینس آلمان، احداث بخش های جدید مپنا، ورود به صنعت ریلی، ارتقای فناوری توربین های گازی و بخار، ورود نسل جدید توربین ها، به دست آوردن فناوری بومی سازی اجزای پیچیده توربین، جلوگیری از واگذاری مپنا به برخی ارگان ها و… از جمله افتخارات عباس علی آبادی در گروه مپنا به حساب می آید.
لازم به ذکر است که بسیاری عباس علی آبادی را با محمد علی آبادی (سرپرست وزارت نفت و رئیس سازمان تربیت بندی دولت محمود احمدی نژاد) به خاطر تشابه اسمی، اشتباه می گیرند.
قطعا حضور عباس علی آبادی در ایران خودرو با توجه به مشکلات فعلی بدون حاشیه نخواهد بود. اما نکته قابل توجه این است که علی آبادی از چه روشی برای کنترل اوضاع بحرانی ایران خودرو استفاده می کند و از سویی چه کسی به جای او به مدیریت گروه مپنا نصوب می شود؟

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.