اولین چری آریزو ۶ تولید داخل برای آشنایی مشتریان به پیست آزادی آمد

اولین چری آریزو 6 تولید داخل برای آشنایی مشتریان به پیست آزادی آمد
شرکت مدیران خودرو، پنج شنبه ی هفته ی گذشته با برقراری تست درایو چری آریزو ۶، اولین نمونه ی مونتاژ شده از این خودرو را به برای بررسی های مختلف به پیست آزادی تهران آورد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777


پیش از این به اطلاع می رساند شما مخاطبان اسب بخار می توانید با کلیک بر روی لینک، ویدیوی معرفی چری آریزو ۶ را تماشا نمایید.

در این مراسم که با حضور مشتریان چری و علاقه مندان به خودرو برگزار شد، دو دستگاه چری آریزو ۶ در اختیار افراد قرار می گرفت که یکی نمونه ی وارداتی بود و دیگری نیز در کارخانه ی این شرکت تولید شده بود. تست درایو عمومی چری آریزو ۶ در هوای بارانی برگزار شد و مشتریان توانستند تا پایداری و ثبات در حرکت این سدان چینی را بیشتر به چالش بکشند. همچنین حضور نمونه ی وارداتی در کنار نسخه ی مونتاژ داخل این امکان را به افراد می داد تا تفاوت های امکاناتی و کیفی را بررسی نمایند.


پیش از حضور نمونه ی تولید داخل آریزو ۶ در پیست آزادی تهران، در هفته های گذشته رسانه و مشتریان با این سدان چینی آشنا شده و تریم داخلی آن را در دو نوع ترکیب رنگ دیده بودند. حال حضور نمونه ی تولید داخل چری آریزو ۶ نشان داد که گویا مدیران خودرو تنها ترکیب رنگ مشکی و سفید کِدِر این خودرو را برای عرضه در بازار کشور سفارش گذاری کرده است. همچنین از نگاه برخی افراد، نصب سنسورهای عقب به صورت مشکی رنگ و عدم تطبیق آن با رنگ بدنه جای سوال داشت. زیرا چری و مدیران خودرو، آریزو ۶ را لوکس ترین سدان خود می دانند و برخی شنیده ها حاکی از آن است که این خودروی جدید بهایی فراتر از ۲۸۰ میلیون تومان را به خود اختصاص می دهد. لذا هم رنگ بودن سنسورهای پارک با رنگ کلی بدنه، چیزی است که شاید در شان نام لوکس برای این خودرو نباشد. نمونه های وارداتی چری آریزو ۶، به نشانگر رادار نقطه کور روی آینه های جانبی مجهز بودند که در نمونه ی تولید داخل، این علامت بر روی قطعه ی نام برده درج نشده بود. برای همین می توان نتیجه گرفت که مدیران خودرو آریزو ۶ را بدون رادار نقطه کور به مرحله ی تولید رسانده است. از سویی این شرکت، مانند سایر محصولات مونتاژی و تولیدی خود، زبان فارسی نمایشگر و سیستم پخش را بر روی آریزو ۶ فعال کرده است.
اولین چری آریزو 6 تولید داخل برای آشنایی مشتریان به پیست آزادی آمد
در کنار این تغییرات امکاناتی میان نمونه ی وارداتی و تولیدی، در بحث عملکرد و کیفی تفاوتی میان دو آریزو ۶ حاضر در پیست آزادی نبود. همچنین بسیاری از عموم که رانندگی با این خودروی جدید چری را در پیست آزادی تجربه کردند، کیفیت سواری آن را قابل قبول دانستند و مهمترین نکته ی مثبت آن را کیفیت خوب قطعات به کار رفته در کابین خودرو دانستند. همچنین شتاب مناسب این خودرو با توجه به ابعاد و توان خروجی پیشرانه برایشان قابل قبول بود. برخی از افراد هم که در حال حاضر سوار بر خودروهای چری و ام وی ام هستند، عملکرد جعبه دنده ی جدید چری بر روی آریزو ۶ را به مراتب بهتر از خودروهای خود می دانستند و می گفتند که با وجود CVT بودن سیستم انتقال قدرت این خودرو، به مراتب هماهنگی بیشتری میان پیشرانه و جعبه دنده به نسبت آریزو ۵، تیگو ۵ و ام وی ام X33S در آریزو ۶ دیده می شود.
اولین چری آریزو 6 تولید داخل برای آشنایی مشتریان به پیست آزادی آمد
با توجه به آغاز تولید چری آریزو ۶ در خط تولید مدیران خودرو، پیش بینی می شود که در هفته های جاری مراسم رونمایی رسمی و آغاز فروش این خودرو برگزار شود. در روزهای گذشته شنیده ها حاکی از آن بود که مدیران خودرو چری آریزو ۶ را در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۹۷ به نمایشگاه خودروی اصفهان می برد و در آنجا مراسم رونمایی و قیمت گذاری آن را برگزار می کند. اما گویا حضور این شرکت در نمایشگاه خودروی اصفهان ۹۷ منتفی شده و قرار است مراسمی برای این خودرو در تهران برگزار گردد.
چری آریزو ۶ قرار است که با پیشرانه ای مشابه با آریزو ۵ و تیگو ۷ به بازار ایران عرضه شود. پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو ۱۴۷ اسب بخار که می تواند گشتاور ۲۱۰ نیوتون متر را تولید نماید. اما در بحث انتقال قدرت، این خودرو به جعبه دنده ای متفاوت از سایر محصولات چری مجهز است. با اینکه همچنان چری برای آریزو۶ مانند بسیاری از محصولات خود جعبه دنده ی CVT را انتخاب کرده است، اما مهندسان این کمپانی چینی می گویند که سیستم انتقال قدرت آریزو۶ به روزتر از آریزو۵ است و در حالت تیپ ترونیک یا تعویض دنده ی مصنوعی، می تواند یک جعبه دنده ی اتوماتیک ۹ سرعته باشد. ادعای چری این نکته را به ما می گوید که آریزو۶ می تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۹٫۲ ثانیه ثبت کند.


در نگاه کلی می توان گفت که چری آریزو ۶ تولید داخل ویژگی های زیر را دارا است:

موتور ۱٫۵ لیتری توربو ۱۴۷ اسب بخار با گشتاور ۲۱۰ نیوتون متر
جعبه دنده ی اتوماتیک CVT با حالت تیپ ترونیک ۹ سرعته
دیفرانسیل جلو
فرمان کمکی برقی
رینگ های ۱۶ و ۱۷ اینچی آلیاژی
ظرفیت باک ۵۵ لیتری
مصرف سوخت ترکیبی ۶٫۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۹٫۲ ثانیه ای
شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای
ترمز پارک برقی
اتوهلد
سیستم کنترل پایداری و هرزگردی
حالت رانندگی اسپرت و عادی
دریچه ی هوای صورت برای سرنشینان عقب
سیستم تهویه دستی الکتریکی و لمسی
تریم داخلی چرم ( صندلی- فرمان- داشبورد )
سنسور باد لاستیک
دوربین ۳۶۰ درجه
استارت دکمه ای
کروزکنترل
آینه های جانبی تاشو برقی با گرمکن
نورپردازی کابین
صندلی راننده ۶ جهته دستی
سانروف
سنسور پارک عقب
سنسور نور
سامانه ی رهیاب ماهواره ای
چراغ روشنایی روز
نمایشگر ۹ اینچی با حافظه ی داخلی
بلوتوث و اتصال مستقیم به تلفن های هوشمند
۴ بلندگو و ۲ تیوتر و ۱ ساب ووفر
نمایشگر پشت آمپر دیجیتال و آنالوگ
و…


تصاویر نمونه ی تولید داخل چری آریزو ۶:


تصاویر نمونه ی وارداتی چری آریزو ۶:

پایگاه خبری اسب بخار
عکس ها: عرفان حمیدی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.