امکانات رنو تندر ۹۰ هم کاهش پیدا کرد

رنو تندر 90
در روزهای گذشته برخی مخاطبان «اسب بخار» با ارسال تصاویر دعوت نامه های رنو تندر ۹۰ خود به این رسانه اعلام کرده اند که امکانات این خودرو مانند دیگر محصولات «ایران خودرو» کاهش پیدا کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بر اساس مدارک ارسال شده از سوی مخاطبان اسب بخار و اطلاعات موجود بر روی سایت ایران خودرو، از این پس رنو تندر ۹۰ تیپ E2 و تندر ۹۰ پلاس دنده ای و اتوماتیک با رینگ فولادی ۱۵ اینچی عرضه می شوند و دیگر خبری از رینگ های آلومینیومی در این خودروها نیست.
همچنین با توجه به، به روزرسانی انجام شده در بخش ویژگی های فنی رنو تندر ۹۰ در وب سایت ایران خودرو، گویا امکانات سیستم پخش صوتی این خودروها نیز تغییر کرده است. در بخش رنو تندر ۹۰ دستی یا همان تندر ۹۰ تیپ E2، سیستم پخش USB، AUX و CD درج شده و اشاره شده که تنها باندهای جلو بر روی این نسخه نصب است. از سویی در رنو تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک و دنده ای هم دیگر خبری از پخش CD نیست و گویا مانند پژو ۴۰۵ و ۲۰۶، این خودرو هم از این پس بدون پخش CD عرضه می شود. البته همچنان نسخه های پلاس تندر ۹۰ دارای باندهای عقب هستند. اکنون باید منتظر باشیم و ببینیم در نهایت، با تحویل سری جدید رنو تندر ۹۰های ایران خودرو چه تغییراتی در امکانات بر روی نسخه های مختلف این محصول اتخاذ شده است.
رنو تندر 90
با حذف تیپ های E0، E1 و E2 ساده از چرخه تولید رنو تندر ۹۰ در ایران خودرو و سایپا، مدت ها بود رینگ فولادی در این خودرو استفاده نمی شد و تنها نسخه E2 LP در خطوط تولید ایران مونتاژ می شد، اما با بازگشت تحریم ها و از سویی افزایش نجومی قیمت آلومینیوم، نصب رینگ های آلیاژی سبک وزن بر پایه آلومینیوم بر روی اکثر خودروهای داخلی منتفی شده و دوباره خودروسازان کشور به رینگ های فولادی روی آورده اند. به گفته مهندسان تولید برخی از خودروسازان، افزایش قیمت آلومینیوم در سال ۹۷ و رشد بیش از ۱۰ برابری این فلز، باعث شده در ساده ترین خودروهای داخلی رشد چشم گیر هزینه های تولید پدید آید، بنابراین دیگر صرفه ای برای تولید رینگ های آلومینیومی وجود ندارد. با توجه به این صحبت ها، می توان چنین برداشت کرد که جایگزینی رینگ های فولادی به جای رینگ های آلومینیومی برای کنترل هزینه ها و جلوگیری از افزایش قیمت خودروها بوده است. البته با حذف این قطعه نه قیمت خودروها ثابت مانده و نه بهای محصول تولیدی کاهش پیدا کرده است!
رنو تندر 90
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.