استراتژی عجیب اما جالب نیسان برای فروش روگ

نیسان روگ

کمپانی «نیسان» اطمینان بالایی از کیفیت محصول جدید خود، «روگ»، دارد اما برای فروش آن روشی غیرمتعارف و عجیب را پیش گرفته است که در این مقاله به آن می پردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

«نیسان روگ» امسال با ظاهری جدید و جذاب به بازار معرفی شد و مثل گذشته مهم ترین بازار هدف برای این مدل بازار آمریکاست. رقیب اصلی روگ در این سگمنت «تویوتا واو۴» است و نیسان برای این که نشان دهد روگ از راو۴ بهتر است به مشتریان پیشنهاد تست درایو رایگان راو۴ را به طور همزمان می دهد. تخمین زده می شود نیمی از ۱۰۷۴ نمایندگی نیسان در آمریکا این روش را برای فروش روگ اجرا کنند. البته ریسک این روش بالاست، چراکه ممکن است درصدی از مشتریان راو۴ را به جای روگ انتخاب کنند اما اجرای این روش فروش اعتماد بالای کمپانی به محصول جدیدشان را نشان می دهد.

نیسان روگ

معاون فروش نیسان در بازار آمریکا می گوید: «می دانیم وقتی مشتریان نیسان روگ جدید را از همه نظر با مهم ترین رقیبش یعنی راو۴ مقایسه کنند، تحت تأثیر استانداردها، تکنولوژی پیشرفته و دیزاین پرمیوم روگ قرار می گیرند و در نهایت، محصول جدید و مدرن ما را انتخاب خواهند کرد.»

نیسان روگ

کمپانی «تویوتا» از این استراتژی عجیب نیسان باخبر است و می داند در نمایندگی های نیسان از یک دستگاه راو۴ کرایه شده استفاده می شود تا یک نیسان روگ به فروش برسد. اما تویوتا واکنش تندی به این قضیه نشان نداده و اتفاقاً احساس خوبی برای کمپانی شان داشته است، به طوری که، «باب کارتر»، مدیر فروش تویوتا در آمریکا، در این مورد می گوید: «ما اطمینان داریم که نمایندگان فروش نیسان و مشتریان آن ها کیفیت، ارزش، تطبیق پذیری و ایمنی بالای راو۴ که آن را به پرفروش ترین خودروی این سگمنت تبدیل کرده است، تحسین خواهند کرد.»

این کمپین تبلیغات نیسان با نام “Rogue Gone Rogue” شناخته می شود و به عنوان قوی ترین کمپین تبلیغاتی تاریخ نیسان از آن یاد می شود. نیسان قیمت پایه ۲۵.۶۵۰ دلاری را برای روگ ۲۰۲۱ در نظر گرفته است. این خودرو مجهز به پیشرانه ۲.۵ لیتر ۴ سیلندر است که توان تولید نهایت قدرت ۱۸۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر را دارد. قدرت از این پیشرانه توسط جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود و امکان سفارش نسخه تمام چرخ محرک هم با پرداخت مبلغی بیش تر فراهم است.

در مقابل، تویوتا راو۴ قیمت پایه ۲۶.۰۵۰ دلاری دارد و به پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندری مجهز است که خروجی های ۲۰۳ اسب بخار قدرت و ۲۴۹ نیوتن متر گشتاور را دارد. این پیشرانه با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده و نیرو در مدل پایه به چرخ های جلو منتقل می شود.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.