آغاز معامله ی چری آریزو ۶ در بازار آزاد با قیمتی زیر بهای کارخانه!

آغاز معامله ی چری آریزو 6 در بازار آزاد با قیمتی زیر بهای کارخانه!
با حضور چری آریزو ۶ در نمایندگی های مدیران خودرو برای فروش و قیمت گذاری ۲۸۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی برای این خودروی جدید، شاهد بودیم که عاملیت های این خودروساز توانستند در سال های اخیر بدترین آمار فروش خود را برای این سدان نیمه لوکس چینی ثبت کنند!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با اینکه هنوز چری آریزو ۶ در خیابان ها دیده نمی شود و از سویی موعد تحویل آن هم فرار نرسیده است، اما می بینیم که درج آگهی های فروش این خودرو در فضای مجازی به راه افتاده و نمایندگی های این شرکت، برای موعدهای تحویل مختلف آریزو ۶ را به خریداران خودروهای لوکس پیشنهاد می دهند. اما جالب است که نمایندگی های مدیران خودرو، در کاهش قیمت این خودرو پیش قدم شده اند و با صرف نظر کردن بخشی از کومیسیون فروش خود، سعی دارند تا آریزو ۶ را به مرحله ی فروش نزدیک کنند. در حال حاضر با وجود قیمت رسمی ۲۸۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی برای چری آریزو ۶ با موعد تحویل ۶۰ روزه، شاهد هستیم که برخی از نمایندگی های مدیران خودرو در تهران، تخفیف های ۲ تا ۴ میلیون تومانی را از جانب خود به مشتریان می دهند. به گفته ی این دسته از نمایندگی های مدیران خودرو، در ماه های گذشته با توجه به افزایش قیمت های اعمال شده به خاطر تغییر بهای ارز برای خودروسازان، قدرت خرید مشتریان تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و از سویی باعث شده تا اکثر نمایندگی های فروش خودروهای مختلف نیز در سال جاری حتی در پرداخت حقوق کارکنانشان با مشکل مواجه شوند. لذا در شرایط فعلی برای داشتن فروش بیشتر حاضر هستند تا بخشی از کمیسیون فروش خود را در قالب تخفیف به خریدار خودرو بدهند تا مشتریان واقعی چری و ام وی ام برای خرید محصولات مختلف مدیران خودرو به نمایندگی های این چنینی مراجعه نمایند.
با بروز چنین اتفاقی شاهد هستیم که چری آریزو ۶ نیز از سایر محصولات مدیران خودرو مستثنی نبوده و آن مجبور است که در شرایط فعلی بازار کشور با قیمتی کمتر از بهای رسمی کارخانه به فروش برسد. البته که چنین اتفاقی مختص برند چری و ام وی ام نبوده و اکثر خودروسازان چینی کشور، با اعلام قیمت های جدید محصولاتشان چینی فضایی را در ماه های گذشته تجربه نموده اند.


اواسط بهمن ماه بود که پایگاه خبری اسب بخار بر اساس گفته ی برخی منابع آگاه از داخل شرکت مدیران خودرو، آمار فروش کمتر از ۳۰ دستگاه را برای چری آریزو ۶ طی چند هفته اعلام کرد و این مسئله نشان می داد که گویا بازار آنچنان استقبال مناسبی را از این سدان چینی جدید نداشته است. البته که در آن موقع، آریزو ۶ با قیمت ۲۸۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رقیب اصلی مزدا ۳ گروه بهمن، میتسوبیشی لنسر، سیتروئن C3 و برخی خودروهای غیر چینی دیگر در بازار می شد. اما حال که اکثر رقبای سابق چری آریزو ۶ قیمتی فراتر از ۳۰۰ میلیون تومان را تجربه می کنند، احتمال دارد تا بازار خودرو از این سدان چینی جدید استقبال نسبی را به عمل بیاورد.


برای آشنایی بیشتر با این خودرو، می توانید ویدیو معرفی چری آریزو ۶ را تماشا نمایید.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.