آغاز تست های تولید و ایمنی سایپا رهام + تصاویر

آغاز تست های تولید و ایمنی سایپا رهام + تصاویر
سه دستگاه از نمونه های اولیه ی سایپا رهام که خودروی ملی جدید ایران شناخته می شود، تا چند روز دیگر وارد یکی از مراکز تست تصادف و سنجش ایمنی آلمان خواهند شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار؛ این تصویرها توسط یکی از کارکنان سایپا در شبکه های اجتماعی منتشر شده و قرار است در صورت موفقیت آمیز بودن تست های ایمنی، فاز اوم تولید رهام در کارخانه ی مرکزی سایپا آغاز شود. شنیده ها حاکی از آن است که در صورت وجود شرایط پایدار در اقتصاد و صنعت، سایپا رهام در نسخه اتوماتیک می تواند با داشتن تیپ بندی های مختلف قیمتی حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان را به خود اختصاص دهد.

آن طور که از تصاویر نسخه های ارسالی به آلمان مشخص است، سایپا نمونه های مختلف رهام را برای تست آماده کرده است. نسخه ی سفید رنگ در تصویر نمونه ی کم آپشن این خودرو است که امکاناتی نظیر رینگ آلیاژی، سانروف، آینه های جانبی هم رنگ بدنه، سیستم تهویه اتوماتیک و برخی امکانات دیگر در آن دیده نمی شود. اما همان طور هم که مشخص است، رهام در نسخه ی پایه امکاناتی نظیر چراغ روشنایی روز، مانیتور، بلوتوث، استارت دکمه ای و… را دارد. در این تصاویر می توان آخرین بازبینی ها بر روی رهام را مشاهده کرد که جایگاه اصلی سنسورهای پارک بر روی سپر عقب مشخص شده و مونتاژ خودرو با خطای کمتری انجام شده است.


سایپا رهام در تیپ فول آپشن ۶ کیسه ی هوای ۱۰ نقطه ای، کروزکنترل، دوربین عقب، نمایشگر ۱۰ اینچی اندروید، تریم داخلی چرم مصنوعی، سیستم تهویه اتوماتیک، رینگ آلیاژی، سانروف، سامانه ی کنترل کشش و پایداری و… را دارد. طبق مشخصات اولیه ای که سایپا برای رهام منتشر کرده است، در ابتدا پیشرانه ی ۱٫۶۵ لیتری برلیانس بر روی این خودروی ملی نصب می شود که می تواند ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۴ نیوتون متر تولید کند. با توجه به قیمت و تیپ بندی های خودرو، مشتریان می توانند سایپا رهام را در نسخه های ۵ دنده ی دستی و ۶ سرعته ی اتوماتیک سفارش دهند.
در زمان رونمایی از سایپا رهام، مهندسان این شرکت معتقد بودند که خودروی ملی جدید ایران می تواند استانداردهای موسسات ایمنی مختلف را با سه و ۴ ستاره پشت سر بگذارد.

برای آشنایی بیشتر با این خودرو، می توانید ویدیو معرفی سایپا رهام توسط اسب بخار را با کلیک بر روی لینک تماشا نمایید.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.