هشدار به مردم و مسئولان؛ دوباره دلالان به فکر افزایش قیمت خودرو افتاده اند

هشدار به مردم و مسئولان؛ دوباره دلالان به فکر افزایش قیمت خودرو افتاده اند
امروز در اکثر گروه های خرید و فروش خودرو در فضای مجازی که اعضای آن را دلالان بزرگ و کوچک تشکیل می دهند، بحث بر اساس افزایش قیمت های کنونی شده و حال برخی لیدرهای بازار تصمیم به افزایش قیمت مجدد خودروها گرفته اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

جالب است که در بسیاری موارد، لیدرهای بزرگ بازار خودروی کشور نمایندگی های خودروسازان هستند و آن ها روند بازار را تعیین می کنند. طبق آخرین پیام یکی از نمایندگی های خودروسازان کشور، به همکاران (سایر دلالان) اعلام شده که “قیمت خودروها در بازار آزاد به پایین ترین حالت خود رسیده و با توجه به افزایش خرید مردم از گروه X100 و X200، می توان به این مسئله پی برد”.
در برخی دیگر از گروه های خودرویی، این مسئله در قالب هشدار بیان شده و لیدرها می گویند که بعد از چند روز عرضه خودرو را با قیمت های کنونی متوقف می کنند و با افزایش قیمت های شدید، دوباره بهای ثابت خودروها را تا چند هفته دیگر به محدوده های بالاتر می برند. با نگاهی به صحبت دلالان و لیدرها، به خاطر افزایش خرید در بازار خودرو با قیمت های کنونی، این نتیجه گیری شده که بازار قیمت های فعلی را پذیرفته و دوباره می توان با یک افزایش قیمت زیاد و بعد آن با کاهش قیمت جزئی، اعداد جدید را به مردم القا کرد.
هشدار به مردم و مسئولان؛ دوباره دلالان به فکر افزایش قیمت خودرو افتاده اند
حال در قدم اول باید مشتریان و خریداران همچنان از رفتن به بازار خودرو امتنا کنند و رکود بیشتری را در بازار آزاد حاکم کنند. از سویی دیگر، تنها کافیست که برخی بازرسان نهادهای نظارتی مانند خبرنگاران در گروه های دلالان عضو شوند و با شناسایی گران کنندگان خودرو، برخورد لازم را با آن ها انجام دهند. البته که بارها این راهکار به نهادهای نظارتی پیشنهاد شده و آن ها این اقدام را نادیده گرفته اند!

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.