سایپا تصویر رسمی کوییک S را منتشر کرد

سایپا کوییک S

گروه خودروسازی سایپا به تازگی عکس رسمی کوییک فیس لیفت را منتشر کرده است. نسخه پایه کوییک فیس لیفت با پسوند S به بازار می آید و قرار است تا از نیمه دوم سال جاری وارد بازار شود.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ در واقع این خودروی هاچ بک کراس همان «کوییک ۹۹» است که تا پیش از این در رسانه ها و فضای مجازی معروف شده بود. کوییک S نمونه ای فیس لیفت از کوییک معمولی است که در بخش جلو با تغییر الگو همراه شده است. جلو پنجره جدید، الگوی سپر جدید، خط جانبی روی گلگیر و درب های جلو، تغییرات برخی اجزای کابین و… از جمله وجه های تمایز میان کوییک اس و کوییک معمولی است. همچنین برخی منابع می گویند که این خودرو در نسخه نهایی با تغییراتی در چراغ و سپر عقب هم همراه می شود.

سبک جدید خطوط طراحی سپر جلو الهام گرفته از صورت یوز ایرانی است و برای همین در اوایل این پروژه، نام کوییک چیتا برای نسخه فیس لیفت هاچ بک کراس سایپا انتخاب شده بود. اما بعدها روند نام گذاری محصولات در شرکت سایپا تغییر کرد و حالا این خودرو در نسخه پایه با اسم «کوییک S» به بازار خواهد آمد. با توجه به برنامه ریزی های انجام شده از جانب مدیران سایپا، نسخه فیس لیفت کوییک هم در نمونه دو رنگ یا همان R تولید خواهد شد. چندی پیش هم در شرایطی که هنوز مشخصات و جزئیات کوییک فیس لیفت مشخص نبود، پیش فروش آن با نام «کوییک اس» آغاز شد. نسخه S این خودرو مدل پایه کوییک جدید است و از نظر سطح امکانات به ساینا S شباهت دارد.

حال با پیگیری انجام شده از برخی منابع آگاه، فهرست رسمی از امکانات تیپ های مختلف کوییک اِس به دست آمده است. آن طور که مشخص است، کوییک S در دو تیپ ساده و فول آپشن به بازار می آید و تیراژ حداکثری بر اساس پیش بینی ها برای نسخه کامل تر آن خواهد بود.

این هاچ بک کراس فیس لیفت شده به پیشرانه M15 مجهز است. این پیشرانه ۱۵۰۳ سی سی حجم دارد و قدرت ۸۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده ۵ سرعته دستی کوییک S توان پیشرانه را به چرخ های جلو انتقال می دهد. با توجه به اطلاعات موجود، برنامه عرضه این سدان اقتصادی با نسخه اتوماتیک هم مطرح شده و سایپا برنامه دارد تا پس از قطعی شدن نتایج تست ها، نسخه جدید کوییک اتوماتیک را به بازار عرضه کند. برخی منابع خبری می گویند که این بار به جای استفاده از جعبه دنده CVT در کوییک اتوماتیک، احتمالا کوییک S اتوماتیک به جعبه دنده AT مجهز خواهد بود. البته که این بحث ها جز احتمال ها است و شاید نتوان به صورت قطعی به آن پرداخت.

نسخه پایه سایپا کوییک اِس دارای ویژگی های زیر است:

کیسه هوای راننده و سرنشین

ترمز ABS، EBD و BA

فرمان هیدرولیک

غربیلک فرمان طرح D

دسته دنده جدید

شیشه ها و آینه های برقی

تهویه دستی الکتریکی

چراغ روشنایی روز

جلو آمپر جدید

سنسور پارک عقب

کامپیوتر سفر

کامپیوتر سفر

نمایشگر تعویض دنده GSI

سامانه مدیریتی BCM

باربند تزیینی

همچنین در نسخه فول آپشن کوییک S ویژگی های بیشتری به شرح زیر دیده می شود:

شیشه های عقب دودی

رینگ آلومینیومی

سنسور نور

نمایشگر لمسی ۷ اینچی

رهیاب ماهواره ای

دوربین عقب

سنسور باد لاستیک

قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه بر روی نمایشگر

کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

تریم داخلی چرم

با توجه به گفته مدیران گروه خودروسازی سایپا، این شرکت برنامه دارد که تا پایان سال ۱۳۹۹، بیش از ۱۰ هزار دستگاه از کوییک S را به بازار عرضه کند. همچنین با توجه به قواعد مرسوم در پیش فروش خودرو و تعیین پیش پرداخت ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برای ثبت نام سایپا کوییک اس، احتمال آن زیاد است که این خودروی فیس لیفت با قیمتی در بازه ۷۵ تا ۸۲ میلیون تومان به بازار بیاید.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.