نرخ کرایه تاکسی های اینترنتی افزایش می‌یابد؟

افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ های اینترنتی
افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ های اینترنتی

افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی در تهران تصویب شد. حالا ممکن است که با افزایش نرخ کرایه تاکسی، قیمت کرایه‌های تاکسی های اینترنتی نیز افزایش پیدا کنند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از تجارت نیوز: اعضای شورای اسلامی شهر تهران در حالی افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی در سال آینده را تصویب کردند که تاثیر تورم را در رانندگان تاکسی کاهش دهند.

براساس این، افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی به دلیل تورم زیاد در اقتصاد کشور و استهلاک خودرو‌ها است. چرا که برای رانندگان این قشر دریافت کرایه‌های با نرخ پایین با وجود هزینه‌های سنگین به صرفه نیست.

از سوی دیگر معمولا با افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی‌های شهری، هزینه سفر تاکسی‌های اینترنتی نیز باید افزایش یابد. چون یکی از دغدغه‌های همیشگی رانندگان تاکسی اینترنتی این است که بدون افزایش نرخ کرایه اسنپ و تپسی، ادامه کابرایشان صرفه‌ای ندارد و حتی اکنون نیز با وجود گران شدن نسبی قیمت سفرها، باز هم رانندگان از قیمت‌ها ناراضی هستند.

نرخ کمیسیون اسنپ و تپسی افزایش یافته است؟

با وجود اینکه شرکت‌های تاکسی اینترنتی اعلام کردند که نرخ کمیسیون دریافتی آن‌ها افزایش نداشته است. اما برخی از رانندگان در گفتگو با تجارت‌نیوز ادعا می‌کنند که نرخ کمیسیون این شرکت‌ها، از ۱۵ درصد تا ۲۰ درصد افزایش داشته است.

«خود مسافرم از تفاوت کرایه شاکی هستش میگه یه زمان اینقدر کرایه‌های اسنپ مفته که مسافرم خجالت میکشه. حدود ۲۰ درصد کمیسیون میگیره هیچ امکاناتی نداره هزینه تعمیرات ماشین زیاد شده و نمیتونیم به موقع تعمیر کنیم و یه ماشین خراب مونده رو دستمون.»

«امروز دو تا مسیر زیاد رو زده ۲۱ تومن، من نمیدونم اسنپ چه فکری میکنه. از عرض خیابونا میگیره یا از طولش بابا خیابون چ خلوت چ شلوغ اصطلاک ماشین بالاست. پیک موتوری که نیستیم پنج لیتر بنزین بزنیم کل روزو باهاش بچرخیم. اونوقت روزی ۳۰۰ یا ۴۰۰ کار کنیم. وقتی داخل مسیر بودم دیدم ۲۱ تومن شد ۱۷۵۰۰ که کمیسیون میشه ۲۰ درصد.»

من راننده نیستم، مسافر هستم. متاسفانه اسنپ ۱۵ تا ۲۰ درصد کمیسیون میگیره. یعنی یک سفره که ما ۵۰ هزار تومان پرداخت می‌کنیم ۱۰ هزار تومان برای اسنپ. مگه چه سرمایه‌گذاری کرده باید اینقدر بگیره. قبلا که آژانس‌ها که ۱۵ درصد کمیسیون می‌گرفتند، اجاره دفتر داشتند مالیات عوارض اجاره پارکینگ و پول چایی و .. برای راننده می‌دادند و …. الان اسنپ بدون هیچ هزینه و خرجی کمیسیون بالای میگیره که حق راننده و مسافر تضییع میشه.»

«بنظرم تپسی داره کمیسیون بیشتر از ۱۵٪ کسر میکنه. من خودم به عنوان راننده تجربه ۱۶ درصد و ۱۷درصد کسر کمیسیون رو داشتم.»

انتظار می‌رود که با افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های تهران، قیمت کرایه‌های تاکسی‌های اینترنت به خصوص اسنپ و تپسی در تهران نیز افزایش پیدا کند. چرا که عواملی مانند ترافیک و زمان در شهر تهران موجب افزایش هزینه‌های زندگی و خودرو‌های رانندگان این صنف نیز می‌شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.