ارتقا به سبک گروه بهمن ؛ بدون پسوند پلاس و پرو

ارتقا به سبک گروه بهمن ؛ بدون پسوند پلاس و پرو
ارتقا به سبک گروه بهمن ؛ بدون پسوند پلاس و پرو

به تازگی گروه بهمن و شرکت بهمن موتور، نسخه جدید و ارتقا یافته فیدلیتی پرایم را در شانزدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان معرفی کرده اند. این در حالی است که در چند وقت گذشته تحویل نمونه جدید فیدلیتی پرایم آغاز شده و گروه بهمن بدون پسوندهای مرسوم پلاس و پرو، خودرویی را بدون افزایش قیمت ارتقا داده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در چند وقت اخیر بارها شاهد بوده ایم که خودروسازان کشور برای ایجاد تغییرات در محصولات فعلی خود و یا رفع ایرادها، از پسوندهایی مانند پرو و پلاس برای نمونه ارتقا یافته استفاده می کنند و در کنار آن، افزایش قیمتی را نسبت به نمونه قبلی در نظر می گیرند. در حال حاضر تعداد زیادی خودرو در بازار ایران حضور دارند که به خاطر پسوندهای ای چنینی شامل افزایش قیمت قابل توجهی در کارخانه شده اند و گاهی هم به عنوان یک محصول جدید به بازار معرفی شده اند.

اما در اقدامی جالب، گروه بهمن و شرکت بهمن موتور تغییرات قابل توجهی را بر روی فیدلیتی پرایم اعمال کرده اند و نمونه ارتقا یافته از این کراس اوور پرفروش را به خط تولید خود آورده اند. ولی نه تنها برای این تغییرات نام و پسوند جدیدی را برای خودرویشان در نظر نگرفته اند، بلکه افزایش قیمتی در کارخانه هم اعمال نکرده اند و با همان قیمت قبلی، خودرویی بهتر نسبت به فیدلیتی پرایم قبلی را به مشتریان تحویل می دهند.

در حال حاضر فیدلیتی پرایم تغییرات زیر را داشته است:

۱- تبدیل جعبه دنده دو کلاچه خشک به جعبه دنده دو کلاچه تَر

۲- تغییر دسته دنده از مکانیکی به الکتریکی

۳- تغییر کنسول مرکزی خودرو

۴- بهبود محل شارژر بی سیم تلفن همراه

۵- بهبود سیستم تعلیق عقب

۶- ارتقا سیستم کنترل پایداری الکتریکی به نسخه ۹.۳ بوش

۷- ارتقا سیستم تهویه به نسل جدید کمپرسورهای کولر

۸- ارتقای سیستم خنک کاری قوای محرکه

۹- بهبود کیفیت متریال برخی قطعات قوای محرکه

در حال حاضر تحویل فیدلیتی پرایم با ویژگی های جدید آغاز شده است و دیگر بهمن موتور این نسخه را به جای فیدلیتی پرایم قبلی تولید می کند. به عبارت ساده تر نمونه ارتقا یافته فیدلیتی پرایم جایگزین نسخه قبلی شده است و بدون افزایش قیمت در کارخانه تولید می شود. گروه بهمن چنین سیاستی را هم برای دیگنیتی پرایم داشت و پس از مدتی از عرضه این کراس اوور کوپه، امکاناتی مانند صندلی برقی شاگرد و گرمکن صندلی های جلو را به خودرو اضافه کرد و در ازای این تغییرات، بهای تمام شده دیگنیتی پرایم را در کارخانه افزایش نداد و نام جدیدی را برای آن انتخاب نکرد.

۳.۹ امتیاز از ۱۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.