قیمت تیگو ۹ در چین چند؟

قیمت تیگو ۹
قیمت تیگو ۹

به تازگی، قیمت تیگو ۹ در چین تعیین شده است؛ کراس اوور فول سایز و لوکسی که خیلی زود توسط مدیران خودرو به ایران نیز خواهد آمد، اما احتمالاً با قیمتی نجومی!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

تیگو ۹ را می بایست پرچم‌دار برند چری در بازار بین المللی دانست که در برخی بازارها مانند روسیه با برند چری، در بازار شرق و جنوب شرق آسیا، نظیر فیلیپین، با برند جکو و در ایران تحت نشان فونیکس ظاهر خواهد شد. خودرویی پر آپشن و پرقدرت که چری امید زیادی به موفقیت آن و حتا رقابتش با برخی کره ای ها نظیر سانتافه و سورنتو و غلبه اش بر چینی هایی نظیر گک GS8 دارد.

قیمت گذاری تیگو ۹ در چین

چری تیگو ۹ به عنوان پرچم‌دار کمپانی چری در پنج نسخه و با رنج قیمتی ۱۵۲۹۰۰ تا ۲۰۳۹۰۰ یوان معادل با ۲۱۵۰۰ تا ۲۸۸۰۰ دلار قیمت گذاری شده است. با تبدیل قیمت این خودرو به واحد پولی رایج در کشورمان برای تیپ پایه (با در نظر گرفتن قیمت حدودی ۵۲ هزار تومان برای دلار) به عدد ۱ میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان و برای تیپ فول این خودرو به عدد ۱ میلیارد و ۴۹۸ میلیون تومان می رسیم. جالب نیست؟! پرچم‌دار چری با آن همه تجهیزات و پیشرانه ۲ لیتری توربو و انتقال قدرت دو دیفرانسیل، تنها یک و نیم میلیارد تومان در فول ترین حالت قیمت دارد! رقمی که احتمالاً با شروع مونتاژ این خودرو در کشورمان، در کارخانه به ۲ برابر و شاید در بازار آزاد به ۳ برابر افزایش یابد.

به راستی باید دید چه کسانی مسبب این اختلاف قیمت عجیب خودروها در بازار ایران در قیاس با بازار جهانی هستند و این حجم از سود به جیب چه کسانی می رود. در کنار این که خودروسازان ما (چه خصوصی و چه دولتی) جیب های گشاده و سیری ناپذیری دارند، اما دولت نیز با تعیین تعرفه های نابه‌جا و گزاف، سهم تعیین کننده ای در این اختلاف قیمت های نجومی دارد. اختلاف قیمت هایی که دست خیلی عظیمی از مردم ایران را از سوار شدن به خودروهای ایمن و به‌روز کوتاه کرده و بر اختلاف و شکاف طبقاتی دامن زده است. در این بین، البته هستند افرادی که لندکروزر را با ۲۰۶ یکی می دانند و احتمالاً تیگو ۹ را با سایپا ۱۱۱ و تیبا هاچ بک مشابه بدانند. افرادی که علیرغم معنای نام‌شان، به هیچ عنوان “دارای قدرت تشخیص و داوری درست” نیستند و با اظهار نظرهای عجیب، نسنجیده و فاقد کارشناسی و عقل سلیم دانستن خود، فقط نمک روی زخم مردم می زنند.

معرفی مختصر تیگو ۹

کابین قیمت تیگو ۹
کابین قیمت تیگو ۹

چری تیگو ۹ به پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۲۶۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته AT به تمام چرخ ها منتقل می شود و این یعنی سیستم AWD را در این خودرو داریم. چری تیگو ۹ با دو ترکیب صندلی پنج و هفت‌نفره به تولید می رسد.

در چری تیگو ۹ امکانات کاملی نظیر شارژر وایرلس، خروجی های USB تایپ B و C، دسته دنده الکترونیکی پشت فرمان، صندلی برقی راننده و شاگرد، صندلی برقی ردیف دوم در نسخه هفت‌نفره، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور و باران، کروز کنترل تطبیق پذیر، رانندگی بین خطوط، فرمان صوتی، پدل شیفتر، سیستم تهویه اتوماتیک سه کاناله، گرم‌کن و سردکن صندلی های جلو، گرم‌کن ردیف دوم، نورپردازی کابین، تنظیم حالت رانندگی، رادار نقطه کور، هدآپ، رانندگی سطح ۳ خودران و… دیده می شود.

قیمت تیگو ۹ در چین چند است؟

چری تیگو ۹ به عنوان پرچم‌دار کمپانی چری در پنج نسخه و با رنج قیمتی ۱۵۲۹۰۰ تا ۲۰۳۹۰۰ یوان معادل با ۲۱۵۰۰ تا ۲۸۸۰۰ دلار قیمت گذاری شده است. با تبدیل قیمت این خودرو به واحد پولی رایج در کشورمان برای تیپ پایه (با در نظر گرفتن قیمت حدودی ۵۲ هزار تومان برای دلار) به عدد ۱ میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان و برای تیپ فول این خودرو به عدد ۱ میلیارد و ۴۹۸ میلیون تومان می رسیم.

چری تیگو ۹ چه مشخصاتی دارد؟

چری تیگو ۹ به پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۲۶۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته AT به تمام چرخ ها منتقل می شود و این یعنی سیستم AWD را در این خودرو داریم.

چری تیگو ۹ چه امکاناتی دارد؟

در چری تیگو ۹ امکانات کاملی نظیر شارژر وایرلس، سیستم خودران سطح ۳، دسته دنده الکترونیکی پشت فرمان، صندلی برقی راننده و شاگرد، صندلی برقی ردیف دوم در نسخه هفت‌نفره، ترمز پارک برقی، اتوهلد و… را داریم.

۴.۲ امتیاز از ۲۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.