ستاد حمل و نقل و سوخت تاییدیه خودروهای فرسوده را نمی دهد

ستاد حمل و نقل و سوخت تاییدیه خودروهای فرسوده را نمی دهد
ستاد حمل و نقل و سوخت تاییدیه خودروهای فرسوده را نمی دهد

در روزهای گذشته مشتریان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ایران خودرو و گروه بهمن به رسانه اسب بخار پیام دادند و از عدم تحویل خودروهایشان ابراز نارضایتی کردند. حال خبرنگار اسب بخار این موضوع را گروه بهمن پیگیری کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، بسیاری از خودروسازان در چند ماه گذشته بر اساس تصمیمات جدید وزارت صمت بخشی از تولیدات خود را به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اختصاص داده اند و به این روش، مالکان خودروهای فرسوده و قدیمی می توانند با بهای مصوب کارخانه، خودروهای تولیدی و مونتاژی را خریداری کنند. در این اواخر گروه بهمن، مکث موتور، ایران خودرو و… بر اساس مصوبات موجود تعداد قابل توجهی از خودروهای صفر کیلومتر و تولیدی خود را به مالکان خودروهای فرسوده تخصیص داده اند. اما با توجه به پیام های مخاطبان اسب بخار، تعداد قابل توجهی از ثبت نام کنندگان در این طرح ها هنوز خودروی مورد نظر خود تحویل نگرفته اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

بررسی های اسب بخار نشان می دهد که چنین قضیه ای درست است و هنوز بسیاری از مشتریان طرح فرسوده، خودروهای خود را تحویل نگرفته اند.

با پیگیری های خبرنگار اسب بخار از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، به پاسخ دقیق و شفافی نرسیدیم. اما برخی مشتریان خودروسازان می گویند که این ستاد در پاسخ به آن ها، عملکرد کامل خود را اعلام کرده و بقیه ماجرا را بر عهده خودروسازان دانسته است.

از سویی طی گفت و گویی با مجتبی نظری، مدیریت بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن، مشخص شد که هنوز ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، تاییدیه اسقاط خودروهای فرسوده مشتریان را به این شرکت خودروساز اعلام نکرده است. نظری در مورد این موضوع به خبرنگار اسب بخار گفت: «بر اساس قوانین ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت باید تاییدیه های لازم اسقاط خودروی فرسوده و احراز مشتریان را برای خودروسازان ارسال کند. اما تا به این لحظه هنوز مدارک کامل از سوی این ستاد به گروه بهمن ارسال نشده و همین موضوع سبب گردیده تا امکان تحویل خودرو به مشتریان بر اساس قوانین موجود امکان پذیر نباشد».

مدیریت بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن در پایان بیان کرد: «بدیهی است که گروه بهمن به دنبال تحویل به موقع خودروهایش است و امروز امکان آن را دارد تا خودروهای ثبت نامی را به دست مشتریان برساند. اما تا زمانی که تاییدیه رسمی ستاد حمل و نقل و سوخت به دست ما نرسد، از نظر قانونی امکان تخصیص خودرو به مشتریان را نداریم. بدیهی است که هرچقدر فرایند اداری این ستاد طولانی تر شود، به نفع گروه بهمن هم نخواهد بود».

در چند وقت اخیر عملکرد ستاد حمل و نقل و سوخت نه تنها باعث نارضایتی مشتریان خودروسازان شده است، بلکه شاهد هستیم که در چند هفته گذشته برخی شرکت ها از اعلام شرایط فروش ویژه خودروهای فرسوده منصرف شده اند و به صورت غیر رسمی اعلام کرده اند که تا زمان تصحیح ساختار این ستاد، طرح فروشی را به خودروهای فرسوده تخصیص نمی دهند. برخی منابع آگاه می گویند که شرکت هایی چون آرین پارس موتور، مکث موتور و… به خاطر زیان های ناشی از ناهماهنگی ستاد حمل و نقل و سوخت فعلاً برنامه ای برای عرضه محصولات خود به روش طرح خودروهای فرسوده ندارند.

۴ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.