امضایی پس گرفته نشده است ، وزیر صمت استیضاح می شود

امضا برای استیضاح وزیر صمت
امضا برای استیضاح وزیر صمت

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به این که امضایی پس گرفته نشده است تأکید کرد: «وزیر صمت استیضاح می شود.»

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در خانه ملت در خصوص روند استیضاح فاطمی امین بیان کرد: دیروز(۵ اردیبهشت) باجمعی از استیضاح‌کنندگان وزیر صمت به صورت حضوری و تلفنی جلسه داشتیم . و هماهنگی‌های لازم را همزمان انجام دادیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

۴۵ امضا برای استیضاح وزیر صمت

احمد رسولی نژاد ادامه داد طبق لیستی که ما در دست داریم، ۴۵ نفر از همکاران استیضاح آقای وزیر صمت را امضا کرده اند، یعنی ۴۴ نفر لیست هیات رئیسه بود،. آقای دهقانی، نماینده ورزقان جا مانده بود که با احتساب ایشان، ۴۵ نماینده استیضاح را امضا کردند.

وی اضافه کرد : طی روزهای اخیر حواشی زیادی پیرامون پس گرفتن امضاء از سوی برخی نمایندگان به وجود آمده است.این در حالی است که روش امضاء کردن و پس گرفتن آن با گذشته فرق کرده است. در گذشته درخواست ها و یا پس گرفتن امضاء فیزیکی بود و روی کاغذ انجام می شد.اما الان سیستمی است.بنابراین همه چیز در سیستم ثبت می شود.در واقع اگر کسی امضایش را به صورت فیزیکی پس گرفته باشد،فاقد ارزش است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس توضیح داد : بنابراین بر خلاف گفته یکی از همکاران مبنی بر اینکه ۲۲ نماینده امضاء خود را پس گرفته اند،چنین چیزی در سیستم موجود نیست و همانطور که گفته شده در حال حاضر استیضاح وزیر مصت با ۴۵ امضاء در جریان است.

رسولی نژاد با اشاره به اینکه روز یکشنبه محکم و پر انرژی در مجلس حضور خواهند داشت تصریح کرد : ۸ تا ۱۰ نفر از همکاران برای صحبت در خصوص محورهای مشخص انتخاب شدند.دلایل استیضاح هم ۲۹ بند دارد که در چهار محور دسته بندی شده اند.

وی اضافه کرد : خودرو به دلیل اهمیت خودرو به تنهایی یک محور است و  هفت یا هشت بند را بخود اختصاص داده است. محور دوم، محور بازار و در واقع بخش تجارت است. بخش سوم، بتولید است و بخش دیگر نیروی انسانی است که با تغییر ساختار و به حاشیه راندن نیروهای متخصص، باعث نارضایتی شده و عدم کارایی وزارت صمت شده است.

وعده هایی منجر به بحران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد:یکی دیگر ازمشکلاتی که ایجاد شده این است که آقای وزیر فقط وعده می دهد. قریب به دو سال است که فقط دارد وعده می‌دهد. هر وقت در شرایط استیضاح گیر می‌کند، می‌آید و یک وعده جدید می‌دهد یک نکته دیگر این است ‌که خودروساز با تعهداتی که برای خودش ایجاد کرده، ممکن است باعث بحران در کشور شود. این مساله هم باعث نارضایتی در سطح عموم مردم است.

رسانه ملی بی طرفی را رعایت کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه با انتقاد از رسانه های حامی دولت،افزود: این‌جا به رسانه‌های دولت، وابسته به دولت و طرفدار دولت یک نصیحی دارم و رعایت اخلاق اسلامی و انسانی است. در این چند روزه شاهد بداخلاقی‌های زیادی  از خبرگزاری موافق دولت بوده ایم. در این زمینه یک تذکر جدی به رسانه ملی دارم که بی طرفی را رعایت کنند.

رسولی نژاد ادامه داد : برخی افراد هم که فاقد تجربه و تخصص لازم هستند تنها به دلیل چهره بودن ،در وزارت صمت جایگاه پیدا کرده اند و نتیجه اش می شود لطف بی حد وحصری که وزارت صمت به صدا و سیما دارد.

وی اضافه کرد : امروز اکثریت قاطع مردم از اقدامات و از عملکرد وزیر صمت ناراضی هستند و خواهان استیضاح هستند. بنابراین صدا و سیما باید بداند که یک رسانه ملی است و باید زبان گویای مردم باشد.

وزیر صمت معاون ۱۵ وزیر!

بنابراین گزارش،احمد رسولی نژاد همچنین هفته گذشته با اشاره به اینکه فاطمی‌امین یکی از ضعیف‌ترین وزای صمت از زمان ادغام این وزارت‌خانه محسوب می‌شود،گفته بود: استیضاح فاطمی‌امین حداقل ۱۶۰ رای دارد.

نماینده مردم دماوند و فیروز کوه با بیان اینکه جمع زیادی از نمایندگان مجلس خواستار استیضاح آقای فاطمی‌امین هستند و استیضاح وی یک آزمون برای مجلس فعلی است، گفته بود: ما افکار عمومی را رصد می‌کنیم افکار عمومی از عملکرد وزیر صمت ناراضی هستنند؛ وضعیت مدیریتی وزارت صمت را این‌طور می‌توان تشبیه کرد که آقای فاطمی‌امین معاون وزیر و همه ۱۵ معاون ایشان در جایگاه وزیر هستند چرا که آقای وزیر برای مدیریت این وزارت‌خانه بسیار ضعیف هستند.

استیضاح با ۱۶۰ تا ۲۰۰ رأی

وی  همچنین افزوده بود: طبق پیش‌بینی‌ها استیضاح آقای فاطمی‌امین می‌تواند تا ۲۰۰ رأی کسب کند. ایشان حداقل با ۱۶۰ استیضاح خواهد شد که این عدد می‌تواند تا ۲۰۰ نماینده افزایش پیدا کند. این‌بار مانند گذشته هیچ اقدامی نمی‌تواند مانع عملی شدن استیضاح شود.

وزیر صمت موافق هم دارد

با این حال با توجه به تغییر مواضع برخی نمایندگان و حمایت های بیشتر از وزیر صمت،سرنوشت وزیر صمت در هاله ای از ابهام قرار داد.در این شرایط نمایندگانی مانند رسولی نژاد و سیاهکلی به جد دنبال استیضاح وزیر صمت هستند .افرادی نیز مانندکمال حسین پورنماینده سردشت و پیرانشهر استیضاح وزیر صمت منتفی است. برخی نیز مانند نماینده مردم فسا،حجت الله فیروزی معتقد است که چشم انداز برنامه های وزیر صمت روشن است.

در هر صورت بر اساس آئین نامه داخلی مجلس،یکشنبه آینده،۱۰ اردیبهشت وزیر صمت برای دفاع از خود باید به صحن علنی برود.اما آیا مجلس برای بار سوم به وی اعتماد خواهد کرد؟

۴ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.