سوزوکی ویتارا 2023 مجوز استاندارد گرفت

استاندارد سوزوکی ویتارا ۲۰۲۳

سوزوکی ویتارا ۲۰۲۳، جدیدترین کراس اوور وارداتی راسا موتور خاورمیانه، مجوز استاندارد خود را اخذ کرد تا آماده عرضه در سامانه وارداتی ها شود.

مدیران 777 مدیران 777

چند هفته گذشته بود که عکس های سوزوکی ویتارا ۲۰۲۳ هنگام جابجایی با خودروبر منتشر شده بود و متوجه شدیم که راسا موتور خاورمیانه قصد دارد علاوه بر سیاز، جیمنی، سوئیفت، بالنو و فرانکس، ویتارا ۲۰۲۳ را هم به سبد محصولات وارداتی خود اضافه کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

هم اکنون نیز مشخص شد که انتقال ویتارا با خودروبر جهت کسب مجوز استاندارد بوده و این کراس اوور موفق شده تا از سازمان استاندارد ایران، تاییدیه لازم را دریافت کند. به این ترتیب ویتارا ۲۰۲۳ نیز به احتمال زیاد در آینده ای نزدیک قرار است در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه شود تا متقاضیانی که از قبل ثبت نام کرده بودند بتوانند این کراس اوور شناخته شده و محبوب میان ایرانی ها را جزو گزینه های پیش روی خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید : سوزوکی ویتارا وارداتی راسا موتور رویت شد

مشخصات فنی سوزوکی ویتارا ۲۰۲۳

طبق عکسی که در اختیار داریم در پشت نسخه نمونه، دو کلمه Hybrid و All Grip درج شده که نشان دهنده تیپ وارداتی ویتارا است.

این خودرو قرار است با یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و یک موتور برقی کوچک ۱۲ ولتی عرضه شود. به این ترتیب پس ویتارایی که قرار است به ایران بیاید مجهز به پیشرانه هیبرید خفیف یا Mild-Hybrid خواهد بود. این دو موتور الکتریکی و بنزینی در مجموع می توانند ۱۰۲ اسب بخار توان و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۶ سرعته AT با سیستم AWD به هر چهار چرخ خودرو تحویل دهند.

به طور کلی می توان گفت که ویتارا راسا موتور از لحاظ فنی نمی تواند حرفی برای گفتن داشته باشد و با در نظر گرفتن محدودیت ارزی برای واردات، احتمالاً کم آپشن ترین تیپ موجود از این خودرو نیز وارد شود. با این وجود باید دید در صورت حضور این خودرو در بازار کشور، چه استقبالی در بازار خودرو از آن خواهد شد.

۲.۸ امتیاز از ۲۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.