تولید وانت کارا به زودی متوقف می شود

توقف تولید وانت کارا
توقف تولید وانت کارا

طبق اعلام بهمن موتور، به زودی، تولید وانت کارا در دو مدل تک‌کابین و دوکابین متوقف خواهد شد.

مدیران 777 مدیران 777

وانت کارا مانند نیسان وانت یا همان نیسان آبی، یکی از قدیمی ترین پیکاپ های سبک بازار ایران است که همچنان در خط تولید باقی مانده است و می توان نسخه های صفر آن را در دو کلاس تک‌کابین و دوکابین خریداری کرد و اخیراً نیز آپشن دی لایت به آن اضافه شده بود تا بتواند استانداردهای تولیدی را دریافت نماید. با این حال، باخبر شدیم این وانت سال‌خورده به زودی از خطوط تولید بهمن کنار گذاشته خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
توقف تولید وانت کارا
توقف تولید وانت کارا

به تازگی، بهمن موتور طی نامه ای، زمان توقف تولید کارا را طی ۱ تا ۳ ماه آینده (آذر ماه و بهمن ماه) به نمایندگی ها و عاملیت های مجاز فروش و خدمات پس از فروش خود اعلام کرده است. براساس این اخبار، نسخه دوکابین این خودرو در آذر ماه و نسخه تک‌کابین آن در بهمن ماه بازنشسته خواهند شد. پیکاپ مذکور، از سال ۹۶ تاکنون با پیشرانه ۲ لیتری، که از چین تأمین می شد، به تولید می رسید و اکنون بحث جایگزینی آن مطرح است.

در بحث جایگزینی کارا، گزینه احتمالی گروه بهمن می تواند نسخه تک‌کابین کاپرا باشد، که در نمای جلو نسبت به نمونه دوکابین تغییراتی را هم دارد. این خودرو در بازارهای هدف کمپانی ZX Auto چین، به یک پیشرانه ۲.۲ لیتری بنزینی با ۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۷۷ نیوتن متر گشتاور و گیربکس ۵ سرعته دستی مجهز است و روی رینگ های ۱۵ اینچی سوار است. ظرفیت وزن مجاز روی محور جلوی این خودرو ۸۸۵ کیلوگرم و محور عقب آن ۱۴۴۰ کیلوگرم اعلام شده است. نسخه تک‌کابین این خودرو یک پیکاپ سبک محور عقب به حساب می آید.

در هر حال باید منتظر ماند و دید بهمن برای جایگزینی کارا چه تدبیری خواهد اندیشید.

پیکاپ کارا چه زمانی توقف تولید می شود؟

بهمن موتور طی نامه ای، زمان توقف تولید کارا را طی ۱ تا ۳ ماه آینده (آذر ماه و بهمن ماه) به نمایندگی ها و عاملیت های مجاز فروش و خدمات پس از فروش خود اعلام کرده است. براساس این اخبار، نسخه دوکابین این خودرو در آذر ماه و نسخه تک‌کابین آن در بهمن ماه بازنشسته خواهند شد.

جایگزین پیکاپ کارا چه خودرویی است؟

در بحث جایگزینی کارا، گزینه احتمالی گروه بهمن می تواند نسخه تک کابین کاپرا باشد که در نمای جلو نسبت به نمونه دو کابین تغییراتی را هم دارد. این خودرو در بازارهای هدف کمپانی ZX Auto چین، به یک پیشرانه ۲.۲ لیتری بنزینی با ۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۷۷ نیوتن متر گشتاور مجهز است.

۵ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.