کی جی موبیلیتی (سانگ یانگ) تورس نورا موتور مجوز تولید گرفت

سانگ یانگ تورس
سانگ یانگ تورس

سانگ یانگ تورس، کراس اوور جدید و پر آپشن کره ای، برای تولید توسط شرکت نورا موتور، مجوز گرفت.

آریزو 8 آریزو 8

تورس را می توان به نوعی جذاب ترین و متفاوت ترین محصول سانگ یانگ سابق یا کی جی موبیلیتی فعلی دانست که به تازگی مجوز تولید آن توسط نورا موتور در ایران صادر شده است. این محصول با بهره گیری از زبان طراحی جذاب و گیرا در کنار لیست امکانات گسترده و نیز کیفیت درخور توجه نسبت به سایر خودرو های هم سگمنت، در صورت تولید شدن در داخل کشور می تواند با قیمتی رقابتی تر به مشتریان عرضه شده و بازار بسیار خوبی را برای خود دست و پا نماید.

تورس و نورا موتور

تورس که محصول سانگ یانگ به شمار می آید، توسط نورا موتور پارس به صورت مونتاژی تولید و عرضه خواهد شد. همچنین با توجه به پاس کردن استاندارد و اخذ مجوزهای لازم برای مونتاژ این خودرو در داخل ایران، تولید انبوه این خودرو نیز به زودی کلید خواهد خورد. نکته مهم آن است که امید می رود در شرایطی که نورا موتور هزینه های زیادی را جهت جذب نیرو، تجهیز خط تولید، دریافت و اخذ مجوز های لازم و… تقبل کرده است، به ناگهان مجوز واردات این خودرو به شرکت دیگری اعطا نگردد چراکه واردات هیچ یک از هزینه های فوق را ندارد و در کنار آن، کارآفرینی نیز ندارد.

کی جی موبیلیتی

شرکت خودروسازی سانگ یانگ پس از مدت‌ ها دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مالی، بالاخره توسط گروه کره‌ای KG خریداری شد و اکنون نام آن به KG Mobility تغییر یافته است. سال  2022، KG Group با پرداخت بدهی ۷۰۰ میلیون دلاری توانست این شرکت را خریداری کند. این شرکت نام سانگ‌یانگ را به KG Mobility تغییر داد تا فصلی نو را رقم زند.

سانگ یانگ تورس

سانگ یانگ تورس
سانگ یانگ تورس

سانگ یانگ تورس (Torres) جدیدترین محصول سانگ یانگ است که حدود دو سال پیش برای بازار کره معرفی شد و اکنون با نورا موتور پا به ایران خواهد گذاشت. اگرچه تورس از نظر طراحی ظاهری خشن و مدرن به نظر می رسد، اما نمی توان از شباهت آن با محصولاتی همچون رنج روور و جیپ به سادگی گذشت. برجستگی روی گلگیرها باعث شده است بدنه ای عضلانی را در کی جی موبیلیتی تورس داشته باشیم و به طور کلی خطوط طراحی، طوری کنار هم قرار گرفته اند تا ظاهری خشن و قدرتمند را در این شاسی بلند داشته باشیم.

مشخصات فنی سانگ یانگ تورس

مشخصات فنی سانگ یانگ تورس
مشخصات فنی سانگ یانگ تورس

تورس به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو T-GDI مجهز است که پیش تر در کوراندو و تیوولی هم دیده بودیم. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۱۶۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می شود و امکان تعویض دنده‌ها به صورت دستی از طریق پدال‌های پشت فرمان نیز فراهم است. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو شش است. در خصوص سیستم تعلیق، تورس در محور جلو از سیستم مک‌ فرسون و در بخش عقب از سیستم مولتی‌لینک بهره می‌ گیرد. در این خودرو سه حالا رانندگی کامفورت، اسپرت و نرمال را داریم.

امکانات ایمنی و رفاهی تورس

کابین سانگ یانگ تورس
کابین سانگ یانگ تورس

در تورس امکاناتی نظیر نورپردازی داخلی، ترمز پارک برقی، شش اسپیکر، چهار ورودی USB، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، هفت کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کشش، رادار بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ضد واژگونی ، سیستم تهویه دوگانه و… را داریم.

ابعاد خودرو

کی جی موبیلیتی تورس دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۰۰، ۱۸۹۰ و ۱۷۲۰ میلی متر بوده و فاصله محوری آن ۲۶۸۰ میلی متر اعلام شده است.

سوالات متداول

سانگ یانگ تورس توسط چه شرکتی مونتاژ می شود؟

تورس که محصول سانگ یانگ به شمار می آید، توسط نورا موتور پارس به صورت مونتاژی تولید و عرضه خواهد شد.

سانگ یانگ تورس چه مشخصاتی دارد؟

تورس به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو T-GDI مجهز است که پیش تر در کوراندو و تیوولی هم دیده بودیم. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۱۶۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می شود

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.