قیمت شاهین پرواز کرد

گزارش بازار خودرو
گزارش بازار خودرو

شاهین یکی از خودرو هایی بود که در همان ابتدا با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو نشد و به همین دلیل در ابتدای عرضه ، قیمت بازار و کارخانه اش تفاوت چندانی با هم نداشتند. اما این روزها با توجه به آشفتگی بازار خودرو ، شاهین مشکی رکورد زد و امروز با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان معامله شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

این روز ها با توجه به آشفتگی بازار خودرو های داخلی و خارجی شاهد افزایش قیمت های نجومی شده ایم که هیچ کدام از آن ها تا کنون رخ نداده بود. طبق روال همشیگی بازار خودروی ایران به محض این که کوچک ترین تغییری در قیمت خودرو ها ایجاد شد ، قیمت های عجیب و غریب هم بوجود می آیند و این بازار آشفته را آشفته تر می کنند. از این رو بسیاری از دارندگان خودرو ها ، مبلغ های نجومی و من درآوردی را برای خودرو های خود در نظر می گیرند و این قضیه به صورت دومینو وار باعث افزایش قیمت بی دلیل خودرو می شود.

مدیران 777 مدیران 777

پرواز قیمت شاهین :

در این میان شاهین که تقریباً در بازار استقبالی از آن نمی شد ، با افزایش قیمت قابل توجهی روبرو شد و در چند هفته اخیر حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان گران شد. امروز نیز باخبر شدیم شاهین مشکی در بازار آزاد با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان و شاهین سفید با قیمت ۴۰۵ میلیون تومان معامله شد که می توان آن را رکورد شکنی یا پرواز قیمت شاهین قلمداد کرد.

تغییرات قیمت دیگر محصولات ایران خودرو و سایپا :

البته در کنار این افزایش قیمت ، شاهد کاهش قیمت در دیگر خودرو ها نیز بودیم. با توجه به افزایش بی رویه قیمت خودرو ها در روز های گذشته ، امروز بازار خودرو های دیگر با شوک روبرو شد و کمی کاهش قیمت داشتند. سورن پلاس با کاهش قیمت حدود ۱۰ میلیون تومانی امروز با قیمتی حدود ۴۰۹ میلیون معامله شد. تمام رنگ های تارا نیز امروز بین ۲ تا ۳ میلیون در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک ارزان شدند.

خانواده ۲۰۷ امروز بین ۳ تا ۴ میلیون کاهش قیمت داشتند که به این ترتیب می توان گفت کلیه محصولات ایران خودرو امروز با کاهش قیمت روبرو بودند.

اما در بین محصولات ایران خودرو بیشترین کاهش قیمت مربوط به پژو پارس های سفارشی بود که دیروز حدود ۳۰ میلیون گران شده بودند اما امروز با کاهش ۱۵ میلیونی روبرو شدند و پارس سال سفارشی با قیمت ۴۱۵ و پارس تیوفایو سفارشی با قیمت ۵۱۵ میلیون تومان خرید و فروش شدند.

محصولات شرکت سایپا نیز امروز تقریباً ثبات داشتند و در بازه ۲ تا ۴ میلیون قیمتشان بالا و پایین می شد.

۳.۷ امتیاز از ۲۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.