قیمت جدید محصولات سایپا اعلام شد – خرداد 1400

افزایش و قیمت جدید محصولات سایپا خرداد 1400
افزایش و قیمت جدید محصولات سایپا خرداد ۱۴۰۰

قیمت جدید محصولات سایپا با روند افزایشی در خرداد ۱۴۰۰ اعلام شد

گروه خودروسازی سایپا با توجه به بخشنامه جدید شورای رقابت، قیمت جدید محصولاتش را برای خرداد ۱۴۰۰ اعلام کرده و با توجه به قوانین پیش رو، این قیمت ها تا شهریور ۱۴۰۰ باقی خواهند ماند. در این افزایش قیمت شورای رقابت، بهای برخی از محصولات سایپا بیش از ۲۰ میلیون تومان رشد داشته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، با توجه به اطلاعیه قبلی شورای رقابت، خودروسازان داخلی این مجوز را دریافت کرده اند که به صورت میانگین کمتر از ۹ درصد به بهای مصوب خودروهای خود اضافه کنند. لازم به ذکر است که با توجه به استفاده از عبارت “میانگین”، شورای رقابت قیمت برخی خودروها را بیش از ۹ درصد و برخی دیگر را کمتر از ۹ درصد افزایش داده است. همچنین افزایش قیمت مجاز به بهای کارخانه ای خودروها (قیمتی بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شماره گذاری، بیمه و…) اضافه می شود. در بخشنامه های قبلی شورای رقابت گفته شده بود که اجرای افزایش قیمت خودروهای داخلی، به قراردادهای غیر قطعی و با قیمت روز تعلق می گیرد. البته مطرح شده است که افزایش قیمت برای قراردادهای بدون سود مشارکت لازم به اجرا نیست.

مدیران 777 مدیران 777

با توجه به قیمت جدید اعلام شده در خرداد ۱۴۰۰ برای محصولات سایپا، شاهد هستیم که قیمت تمام شده شاهین دنده ای تیپ G برای مشتریان به ۲۹۱ میلیون و ۸۷۱ هزار تومان رسیده و این سدان جدید در جایگاه گران ترین خودروی سایپا قرار گرفته است. همچنین گروه خودروسازی سایپا در بحث خودروهای سواری، دیگر محصولی را با قیمت کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان ندارد و ارزان ترین خودروی این شرکت، تیبا صندوق دار تیپ SX با قیمت ۱۰۰ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان است. همچنین باید توجه داشت که در جدول زیر قیمت جدید خانواده کوییک آر اعلام نشده و افزایش قیمت مربوط به این نسخه کوییک، در حوزه اختیارات شرکت پارس خودرو است.

نام خودروقیمت قبل (تومان)قیمت جدید (تومان)
ساینا EX دنده ای۹۲.۹۲۸.۰۰۰۱۰۴.۶۴۰.۰۰۰
ساینا اس۱۳۰.۲۹۲.۰۰۰۱۴۲.۵۳۶.۰۰۰
تیبا SX صندوق دار۸۷.۰۷۵.۰۰۰۱۰۰.۶۳۰.۰۰۰
تیبا EX هاچ بک۹۵.۴۲۶.۰۰۰۱۰۶.۵۱۸.۰۰۰
کوییک معمولی۱۲۹.۷۵۵.۰۰۰۱۴۱.۰۶۱.۰۰۰
کوییک اس۱۴۳.۱۰۶.۰۰۰۱۵۴.۹۹۴.۰۰۰
شاهین G دنده ای۲۶۷.۴۰۰.۰۰۰۲۹۱.۸۷۱.۰۰۰

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.