پراید هم قیمت ساینا، تیبا و کوییک شد

پراید هم قیمت ساینا، تیبا و کوییک شد
پراید هم قیمت ساینا، تیبا و کوییک شد

در این روزها قیمت پراید صفر با مدل ۹۹ حدود ۳۶۰ میلیون می باشد و این درحالی است که قیمت ساینا، تیبا و کوییک صفر نیز با مدل ۱۴۰۱ در حدود ۳۸۵ تا ۳۹۰ میلیون می باشد. با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید که اگر پراید صفر ۱۴۰۱ موجود بود شاید حتی گران تر از تیبا، ساینا و کوییک هم می بود

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، یکی از مشکلات همیشگی بازار ایران این است که در صورت توقف تولید یک خودرو، تا حدوداً ۲ یا ۳ سال بعد نسخه های صفرش در بازار موجود می باشند و با قیمت های گزاف هم معامله می شوند. این مشکل گریبان گیر پراید که یکی از معروف ترین و خوش فروش ترین خودروهای ایران هست هم شده و حالا می بینیم که قیمت نسخه سدان آن که ارزان تر از هاچ بک نیز هست حدود ۳۶۰ میلیون می باشد. این درحالی است که مدل پرایدهای موجود ۹۹ می باشد اما نکته مهم این جاست که قیمت بقیه محصولات سایپا مانند تیبا، ساینا و کوییک که به مراتب بهتر از پراید اند این روزها در بین ۳۸۵ تا ۳۹۰ میلیون است. از آن جایی که می دانیم افت سالانه این خودروها حدود ۱۰ میلیون است، پس متوجه می شویم که اگر پراید صفر موجود بود، قیمتش با تیبا، ساینا و کوییک برابری می کرد و حتی شاید گران تر هم می شد. به این مسئله هم دقت کنید که در این مقایسه ما پراید صندوق دار را در نظر گرفتیم، حال اگر پراید هاچ بک یا ۱۱۱ را وارد مقایسه کنیم، قیمتش حتی از کوییک هم گران تر می شود و می توانست در بازار تا ۴۰۰ میلیون هم معامله شود.

بیشتر بخوانید : قیمت روز خودرو

تغییرات قیمت خودروهای صفر ایران خودرو :

بیشترین افت امروز ایران خودرویی ها یقه ۲۰۷ اتوماتیک جدید با سقف فلزی را گرفت و منجر شد تا این خودرو حدود ۲۸ میلیون افت کند. در کنار ۲۰۷ سقف فلز، نسخه پانوراما با ۱۸ میلیون کاهش قیمت قرار گرفت و دومین خودروی ارزان شده بود. با وجود این که بیشتر خودروها نسبت به دیروز افت کردند اما قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ ثابت ماند و تغییری نکرد.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
پارس سال موتور جدید۵۸۲,۰۰۰,۰۰۰۵۷۶,۰۰۰,۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۲۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۲۰۷ اتوماتیک سقف فلز مشکی۱,۰۴۵,۰۰۰,۰۰۰۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو ۶ دنده۸۵۳,۰۰۰,۰۰۰۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک مشکی۹۹۲,۰۰۰,۰۰۰۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰

تغییرات قیمت خودروهای صفر سایپا :

بیشترین افت رخ داده در بین محصولات سایپا مربوط به شاهین بود که حدود ۱۳ میلیون ارزان تر از دیروز شد. افت چشم گیر دیگر برای کوییک اتوماتیک بود که ۱۰ میلیون کاهش داشت.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
پراید ۱۳۱۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تیبا صندوق دار۳۸۱,۰۰۰,۰۰۰۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا فول۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰
کوییک اتوماتیک۵۱۴,۰۰۰,۰۰۰۵۰۴,۰۰۰,۰۰۰
شاهین سفید۶۸۲,۰۰۰,۰۰۰۶۶۹,۰۰۰,۰۰۰

تغییرات قیمت خودروهای صفر چینی :

بازار چینی ها امروز تقریباً آرام بود زیرا افت قیمت و یا افزایش چندانی رخ نداد به جز یک مورد که آن هم به دلیل تازه وارد بودنش دائماٌ در حال نوسانات هیجانی است. در بازار امروز چینی ها تنها هایما ۸S بود که بیشتر از همه افت کرد و حدود ۸۰ میلیون ارزان تر از دیروز شد.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
هایما S7 پلاس مشکی۱,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T8۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دیگنیتی پرایم مشکی تو مشکی۲,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت۱,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰۱,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی ۵ نفره سفید۲,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰۲,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تیگو ۷ پرو۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S مشکی۲,۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
۳.۵ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.